Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Asså, kan du tänka dig att jag flög ca 3 timmar till Barcelona från ESSA. Och sedan krach landade jag på något sätt, det var dimma så det var svårt att se banan också, men 1000 fot över marken så såg man allt. hade flaps ute, geras var utfälld, och flög in i ca 220 knop. any problems over here?
Så mycket av min resa då. 
Men nästa gång ska jag ta kortare sträcka till i början med.
|
Jag har gjort några atlantflygningar under min tid online, i realtid, har tagit ca 8-10 timmar. Vid en av de lyckades jag låsa motor 3 och 4 på 100% N1, varpå jag totalt gled ut i terrängen vid landning på Arlanda, efter en flygning från New York. Jag känner till den känslan, den är rätt kass.
220 knop med klaff och ställ ute, är väldigt för mycket. Ta ner farten till ca 150 knop med samma config så borde det gå bättre!
Ligger du rätt på glidbanan och localizern? Har du rätt vikt? Det är mycket som spelar in om en landning går rätt eller inte... Om du vill finns jag på MSN så kan jag nog försöka ge dig mer ingående hjälp där om du behöver.