Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-25, 23:51   #1
schasser
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: sweden
Inlägg: 2
Standard Fick köra green cargo lok idag!!!!

Idag när jag va ute och fota fick ja köra ett green cargo lok!
Det var roligt ja fick köra 1 station.



Mvh Schasser
schasser besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 11:26   #2
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Tror Att Ingen är så intresserad... nästan alla här på forumet Har åkt nåt Lok
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 16:28   #3
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schasser Visa inlägg
Idag när jag va ute och fota fick ja köra ett green cargo lok!
Det var roligt ja fick köra 1 station.



Mvh Schasser
Vad är det att skryta om egentligen?

Det går bra om du kan sköta dig lite bättre här på forumet. Du skapar irritation för tillfället.

Dessutom ligger tråden förmodligen fel.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 16:35   #4
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Vad är det att skryta om egentligen?

Det går bra om du kan sköta dig lite bättre här på forumet. Du skapar irritation för tillfället.

Dessutom ligger tråden förmodligen fel.
Ursäkta mig här lite Schulz, men jag personligen blir mer irriterad av "jag-vet-bäst"-inlägg, än av ett inlägg skrivet av en kille som är överlycklig för att han fått åka med och t.o.m. provkört ett lok från Green Cargo.

Varför trycka ner honom i skorna? Låt killen få vara glad i stället
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 16:44   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schasser Visa inlägg
Idag när jag va ute och fota fick ja köra ett green cargo lok!
Det var roligt ja fick köra 1 station.
Vad spännande det låter...!

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Dessutom ligger tråden förmodligen fel.
Jag tycker denna tråd förmodligen ligger rätt faktiskt! (Menade inget illa med det )
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Joel den 2009-02-26 klockan 18:51.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 18:21   #6
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg Visa inlägg
Ursäkta mig här lite Schulz, men jag personligen blir mer irriterad av "jag-vet-bäst"-inlägg, än av ett inlägg skrivet av en kille som är överlycklig för att han fått åka med och t.o.m. provkört ett lok från Green Cargo.

Varför trycka ner honom i skorna? Låt killen få vara glad i stället
Jag är inte irriterad av att han har fått köra lok, utan på hur han framför det. Skapa en ny tråd för det när det finns lämpliga trådar som "Positiva tråden".

Gillar verkligen inte när nybörjare på alla webbens forum skapar trådar och inte läser regler och vad som är rutiner och liknande. Bara så är det...

Läs forumreglerna innan det börjar skrivas, så får alla en bättre "trivsel". Det gäller inte bara detta forum...

Förstår ej riktigt varför du tror jag är en besserwisser. Man tar väl lärdomar av tidigare erfarenheter och förmedlar dem istället för att vara tillbakadragen och ta tag i saker. Inte undra varför de flesta personerna i landet lider lite av depression och tillbakadragande för att de inte kan ta tag i saker och ting.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 18:38   #7
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag kan delvis hålla med Schulz, det finns en tråd där man kan skriva positiva saker och en där man kan skriva negativa. Schasser har dock varit lite onödig och skapat flera trådar om saker som han har fått/upplevt när det finns en tråd för detta.

Men sen så tycker inte att han skryter utan att han som många andra berättar positiva saker som händer i hans liv. Men... Schasser, tänk på det i fortsättningen - skriv i "Positiva Tråden" nästa gång, så blir alla gladare
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 18:52   #8
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Jag är inte irriterad av att han har fått köra lok, utan på hur han framför det. Skapa en ny tråd för det när det finns lämpliga trådar som "Positiva tråden".

Gillar verkligen inte när nybörjare på alla webbens forum skapar trådar och inte läser regler och vad som är rutiner och liknande. Bara så är det...

Läs forumreglerna innan det börjar skrivas, så får alla en bättre "trivsel". Det gäller inte bara detta forum...

Förstår ej riktigt varför du tror jag är en besserwisser. Man tar väl lärdomar av tidigare erfarenheter och förmedlar dem istället för att vara tillbakadragen och ta tag i saker. Inte undra varför de flesta personerna i landet lider lite av depression och tillbakadragande för att de inte kan ta tag i saker och ting.
Det kanske är så att han skulle kunna skrivit detta i "positiva tråden" i stället, men du får ta allt med en nypa salt Christopher. Även du har gjort misstag, och jag likaså...

Men det jag reagerade på i ditt förra inlägg var ditt sätt att uttrycka sig på, man kan kan vara lite smidigare och säga det på ett lite annorlunda sätt, än att kläcka ur sig;

"Vad är det att skryta om egentligen?

Det går bra om du kan sköta dig lite bättre här på forumet. Du skapar irritation för tillfället."

Vem gynnar det att vara otrevlig mot medlemmarna på ett forum? Inte mig, inte "offret" och framförallt inte dig i detta fallet. Försök tänka lite på det framöver, tror du vinner väldigt mycket på det....och titta gärna över vad du skriver innan du postar och se hur det kan tolkas av läsaren, för det är inte alltid självklart att man tolkar det precis som du har gjort.
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 19:33   #9
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Vill bara poängtera att Shasser inte har skapat fler än två trådar. Nybörjare har vi varit allihop. Jag tycker verkligen det är värt att berätta att man fått köra ett lok. I min värld kan jag aldrig få det till skryt. Även om jag känner lokförare så har jag aldrig fått åka med och det känns lite vemodigt. Jag vet inte hur många som besöker forumet som har tagit skada av att Shassers inlägg hamnade i off-topic. Vi får hoppaas att ingen behöver uppsöka läkare.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 20:53   #10
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

[quote=Schulz;175254]
Gillar verkligen inte när nybörjare på alla webbens forum skapar trådar och inte läser regler och vad som är rutiner och liknande. Bara så är det.../quote]

Tagga ner lite skulle jag rekommendera, om något inte är intressant, hoppa över det och läs något annat. Antydan att användaren inte läst regler, var får du den ifrån? Tänker du på att han gjort en tråd, var står det att man inte får göra nya trådar om sånt?

Nä, som Janne säger så tror jag inte någon fått uppsöka läkare för den här trådens placering eller något sånt. Dessutom är det rätt häftig känsla att köra ett lok, för dem som inte gör det i yrket kommer möjligheten inte ofta.
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 21:58   #11
Jared
Tidigare Ugglan_1
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Jönköping
Inlägg: 427
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Minns fortfarande första gången jag fick överhuvudtaget vistas i en hytt, det var något enormt för mig och talade om det för nästan alla jag kände eftersom jag var glad och jag antar att Schasser (stavning?) känner ungefär likadant då han dessutom fått framföra ett tåg, jag har bara en sak att säga STORT GRATTIS TILL DIG Hoppas att det var kul och en upplevelse

EDIT:
Sedan blev jag lite smått nyfiken på vad du framförde för typ av lok och vart?
__________________
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik

Senast redigerad av Jared den 2009-02-26 klockan 22:00.
Jared besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 22:03   #12
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simhag8 Visa inlägg
Tror Att Ingen är så intresserad... nästan alla här på forumet Har åkt nåt Lok
Kanske är det så, men låångt ifrån alla har fått köra ett lok...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 22:18   #13
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simhag8 Visa inlägg
Tror Att Ingen är så intresserad... nästan alla här på forumet Har åkt nåt Lok
Forumet har 4111 medlemmar. Nästan alla blir väl runt 4000 eller om man vill ca 97%. Om vi skulle expandera lite och ta oss ut i vidare cirklar t ex hela sverige så skulle 8730000 åkt i ett lok.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 22:46   #14
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg Visa inlägg
Det kanske är så att han skulle kunna skrivit detta i "positiva tråden" i stället, men du får ta allt med en nypa salt Christopher. Även du har gjort misstag, och jag likaså...

Men det jag reagerade på i ditt förra inlägg var ditt sätt att uttrycka sig på, man kan kan vara lite smidigare och säga det på ett lite annorlunda sätt, än att kläcka ur sig;

"Vad är det att skryta om egentligen?

Det går bra om du kan sköta dig lite bättre här på forumet. Du skapar irritation för tillfället."

Vem gynnar det att vara otrevlig mot medlemmarna på ett forum? Inte mig, inte "offret" och framförallt inte dig i detta fallet. Försök tänka lite på det framöver, tror du vinner väldigt mycket på det....och titta gärna över vad du skriver innan du postar och se hur det kan tolkas av läsaren, för det är inte alltid självklart att man tolkar det precis som du har gjort.
Nu är det ju så att alla har sina åsikter, man väljer om man vill konfrontera de som har en åsikt av motsatt art.

Jag har själv besökt en Rc-hytt innan, visst blev jag fascinerad och sånt. Men inte skryter jag om det i så stora meningar att man skapar en helt ny tråd om det. Det jag säger är att alla gynnas alltid av att man förstår reglerna innan man ger sig ut i den vida världen. Jag menar, bryter man mot någon av de tio budorden (eller iaf de två viktigaste) så förtjänar man ju inte att leva enligt mästaren där uppe, för att ta ett exempel. Man ger sig inte in i ett spel förrän man läst om spelreglerna. Man monterar inte upp en IKEA-möbel utan att ha läst monteringsanvisningarna först.

Det är många som gör så att de bara ger sig ut och tror sig veta hur det fungerar, utan att veta ett suck om rules och lagar. Men alla är vi olika, eller?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-02-26, 23:32   #15
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Nu är det ju så att alla har sina åsikter, man väljer om man vill konfrontera de som har en åsikt av motsatt art.

Jag har själv besökt en Rc-hytt innan, visst blev jag fascinerad och sånt. Men inte skryter jag om det i så stora meningar att man skapar en helt ny tråd om det. Det jag säger är att alla gynnas alltid av att man förstår reglerna innan man ger sig ut i den vida världen. Jag menar, bryter man mot någon av de tio budorden (eller iaf de två viktigaste) så förtjänar man ju inte att leva enligt mästaren där uppe, för att ta ett exempel. Man ger sig inte in i ett spel förrän man läst om spelreglerna. Man monterar inte upp en IKEA-möbel utan att ha läst monteringsanvisningarna först.

Det är många som gör så att de bara ger sig ut och tror sig veta hur det fungerar, utan att veta ett suck om rules och lagar. Men alla är vi olika, eller?

Finns det en regel för att man inte år posta en sådan här tråd ?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009