![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag kör på samma sätt som dig verkar det som, öppnar Sessionet till rutten, och sparar allt (signaler och hela köret) i lagret "Route" (utom träd&växter som jag har i eget lager för att lätt kunna få bort lite snabbt), och sparar sedan. Tågen ligger under Session-lagret, och har aldrig haft några problem med det.. Kör på samma sätt hela tiden och det funkar än så länge klockrent (nu har jag dock inte använt TRS10 på snart 1 år, så kan ha förklarat lite dåligt... bättring är på G
![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
.... du måste nog lära dig "lagerhantering"!!! Den är viktig för oss som gör texturer och ännu viktigare för er Ruttbyggare.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Öbservera alltså att jag bygger endast i sessionsläget och nöjer mig med att merga sessionen till routen. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
"Lagerhantering"!
Är det någon som känner till om en bra och instruktiv manual eller dylikt för "lagerhantering" har blivit publicerad? Detta vore guld. Har försökt många gånger förstå hur det fungerar - men alltid gått bet.
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Bifogar Russel Whites manual, som kanadicken Benkegbg förtjänstfullt översatt. Baloo406 har försökt att hjälpa mig. Utan hans tillstånd publicerar jag ett epostbrev av allmänt intresse. I Whites manual står det att man skall spara med alla lager öppna. Det är en omöjlighet - det går väl bara att ha ett lager på skärmen samtidigt. Gissar att han menar att samtliga lager skall vara uopplåsta när man sparar. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() Dock kan du spara med lager låsta, jag brukar låsa Session så jag inte råkar börja bygga massa i det lagret (riktigt störande att föra över allt i efterhand om det finns saker i Session-lagret).
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Vad jag menade med att ha alla lager "synliga" är att de skall ha "ögonen" aktiverade. Hälsningar
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|