![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
För att sen kunna veta när du har en kilometer kvar till nästa signal, sitter det två skyltar...en orienteringstavla samt den så kallade tioöringen. Tillsammans orienterar dessa om att det är ca 1000 meter kvar till nästa huvudsignal. Skylten i sig visar inte vilket besked nästa signal ger oss, för det fick vi i föregående signal...dvs den kombinerade huvudsignalen. Den så kallade "tioöringen" får en helt annan innebörd ifall den sitter på en kombinerad huvudsignal inne på en driftplats, då den helt plötsligt betyder att ifall signalen saknar ett försignalbesked, skall den tolkas som "vänta stopp".
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Men hinner ett tåg stanna helt på 1km om det rör sig i 160? Jag vet att det beror på antal vagnar osv osv
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
En fråga... Är signaler och bryggor mm loddade? ![]() Bryggan på Mazz bild såg ju riktigt flott ut även signalerna ![]() även om vädret kunde ha varit lite soligare och mysigt, Jag gillar inte Himmelen i RS, den är alldeles för dyster, hoppas på en uppdatering, typ "Kosmos" Måste tyvärr medge att jag HELT missat den tråden med bilder som länkas till.. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....95&postcount=1 ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2009-06-17 klockan 02:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När det gäller himlen så borde du kolla runt i denna tråd:http://forums.uktrainsim.com/viewtop...&sd=a&start=30
för att se potentialen av himlen i Railworks, tycker personligen att den är mycket bättre än i RS. Finns ett par väldigt bra bilder på dom två sista sidorna. Hoppas det hjälper dig lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |