![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag vet att A3:an kunde justera sitt utblåsningsmunstycke, och teoretiskt sett skulle detta kunna gå att snurra 360, även om jag inte tror att det var så, utan att man hade en spärr av något slag.
Utblåset styrdes av en snäckväxel, den som syns i mitten på bilden från postvagnen (Om man läser alla inlägg så nämns även detta... ![]() A3 och A4 var av samma modell, båda byggda 1924. A1 och A2 var ångsnöslungor från någon gång innan 1906 (ritning finnes i Banläran från 1906) Dessutom hade Sj en större snöslunga, A5, byggd 1944.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|