![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Är det någon som har en fungerande tunnelbana med C20? Jag hade i alla fall ett hyfsat fungerande C20-tågset för en tid sedan - men inte längre. Nu lyser det rött i listan och inget dyker upp på rälsen (eller skärmen med för den delen). ![]() Trainz 2010 build 44088 har jag. Måste jag uppdatera till högre build? Borde inte det.... Eller snarare vill inte, har bara haft strul ändå. Fungerar inte heller i Trainz 2012. Där är det röda utropstecken och det saknas texturer på allting. Vill inte låta som en gnällspik - men jag har bara haft motgångar med mina Trainz. Saknar också en "city-terminal" som var min T-central. Den är borta. Var skapad för Trainz2004 och försvann när jag uppdaterade till patch 44088. Nu måste jag riva halva stan för att bygga om en ny T-central. Och med det river jag andra halva också för att lägga om Central-stationen. Mycket jobb som går förlorat. Hälsningar
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Visst. Här är några skärmbilder.
1. Från CM i Trainz 2010 - visar en del av det som är installerat. 2. Visar fel-lista på gul pusselbit C20 A-B Unit 3. Från CM i Trainz 2012 - visar en del av det som är installerat. 4. Visar fel-lista på rött utropstecken C20 A-B Unit. 5. Visar en bild från T-centralen i Benstad på den tiden då huset fanns och C20 kunde rulla. 6. Visar ungefär samma bild men nu är huset borta och inga C20 fungerar. Hälsningar
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Sen kan du ju prova att ändra Trainz-build till 2.7 i configen, inte för att jag vet om det hjälper i det här fallet (2012)
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack Ekan för tipset
![]() Trots att jag laddat in TM_Wabco så kvarstår rött utropstecken med en lång lång lång lista med upprepande: Error: Texture 'c20_a-b_unit_body/Green.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'C20_A-B_unit_body\ScrollingLetter.im'. som avslutas med Warning: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one. Vagnarna syns ej heller i Trainz, bara rött namn på listan. Så problemet kvarstår, tyvärr. Kanske skall hålla mig ovan jord i alla fall.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Skuggan brukar inte vara något större problem. Däremot förstår jag inte varför de inte fungerar i trainz. Kan du bifoga fler bilder/felmedelanden på övriga tillbehör som är felande. (Jag är ganska van vid att lösa fel). Kan du även kolla upp "TM_wabco" ifall just den har något fel?
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-01-13 klockan 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack X2an
![]() Jag öppnade filen "grey" i Photoshop och fyllde den lilla pyttelilla rutan 4x4 pixlar med en blandning av RGB 87-132-40 som fick bli något sorts grönt. Sparade om detta med namnet"green" istället. Gjorde samma sak med texture-filen, fast den blev inte som en .txt fil utan .texture fil. Hur som helst. Vagnarna syns nu i spelet och är vit i listan, dock med gul pusselbit i CM. Kan köra vagnarna också - fast har inte kollat upp exakt om allt fungerar med alla knappar och så.... Får bli senare. Hälsningar