Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Finns det några C20 som fungerar? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31732)

benkegbg 2012-01-08 20:39

Finns det några C20 som fungerar?

Hej!
Är det någon som har en fungerande tunnelbana med C20? Jag hade i alla fall ett hyfsat fungerande C20-tågset för en tid sedan - men inte längre. Nu lyser det rött i listan och inget dyker upp på rälsen (eller skärmen med för den delen).:mad:
Trainz 2010 build 44088 har jag. Måste jag uppdatera till högre build? Borde inte det.... Eller snarare vill inte, har bara haft strul ändå.
Fungerar inte heller i Trainz 2012. Där är det röda utropstecken och det saknas texturer på allting.
Vill inte låta som en gnällspik - men jag har bara haft motgångar med mina Trainz. Saknar också en "city-terminal" som var min T-central. Den är borta. Var skapad för Trainz2004 och försvann när jag uppdaterade till patch 44088. Nu måste jag riva halva stan för att bygga om en ny T-central. Och med det river jag andra halva också för att lägga om Central-stationen. Mycket jobb som går förlorat.
Hälsningar

X2an 2012-01-08 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 253592)
Hej!
Är det någon som har en fungerande tunnelbana med C20? Jag hade i alla fall ett hyfsat fungerande C20-tågset för en tid sedan - men inte längre. Nu lyser det rött i listan och inget dyker upp på rälsen (eller skärmen med för den delen).:mad:
Trainz 2010 build 44088 har jag. Måste jag uppdatera till högre build? Borde inte det.... Eller snarare vill inte, har bara haft strul ändå.
Fungerar inte heller i Trainz 2012. Där är det röda utropstecken och det saknas texturer på allting.
Vill inte låta som en gnällspik - men jag har bara haft motgångar med mina Trainz. Saknar också en "city-terminal" som var min T-central. Den är borta. Var skapad för Trainz2004 och försvann när jag uppdaterade till patch 44088. Nu måste jag riva halva stan för att bygga om en ny T-central. Och med det river jag andra halva också för att lägga om Central-stationen. Mycket jobb som går förlorat.
Hälsningar

Kan du bifoga en fil med felen visade - ifall jag kan lösa dem.

benkegbg 2012-01-09 19:39

6 bifogad(e) fil(er)
Visst. Här är några skärmbilder.
1. Från CM i Trainz 2010 - visar en del av det som är installerat.
2. Visar fel-lista på gul pusselbit C20 A-B Unit
3. Från CM i Trainz 2012 - visar en del av det som är installerat.
4. Visar fel-lista på rött utropstecken C20 A-B Unit.
5. Visar en bild från T-centralen i Benstad på den tiden då huset fanns och C20 kunde rulla.
6. Visar ungefär samma bild men nu är huset borta och inga C20 fungerar.
Hälsningar

ekankal 2012-01-09 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 253708)
Visst. Här är några skärmbilder.
1. Från CM i Trainz 2010 - visar en del av det som är installerat.
2. Visar fel-lista på gul pusselbit C20 A-B Unit
3. Från CM i Trainz 2012 - visar en del av det som är installerat.
4. Visar fel-lista på rött utropstecken C20 A-B Unit.
5. Visar en bild från T-centralen i Benstad på den tiden då huset fanns och C20 kunde rulla.
6. Visar ungefär samma bild men nu är huset borta och inga C20 fungerar.
Hälsningar

Ang. C20, du måste ladda ner "pusselbiten" som saknas "TM-wabco".
Sen kan du ju prova att ändra Trainz-build till 2.7 i configen, inte för att jag vet om det hjälper i det här fallet (2012)

benkegbg 2012-01-09 21:38

Tack Ekan för tipset :applad:
Trots att jag laddat in TM_Wabco så kvarstår rött utropstecken med en lång lång lång lista med upprepande:
Error: Texture 'c20_a-b_unit_body/Green.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'C20_A-B_unit_body\ScrollingLetter.im'.
som avslutas med
Warning: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one.

Vagnarna syns ej heller i Trainz, bara rött namn på listan.
Så problemet kvarstår, tyvärr. Kanske skall hålla mig ovan jord i alla fall.

X2an 2012-01-13 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 253750)
Tack Ekan för tipset :applad:
Trots att jag laddat in TM_Wabco så kvarstår rött utropstecken med en lång lång lång lista med upprepande:
Error: Texture 'c20_a-b_unit_body/Green.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'C20_A-B_unit_body\ScrollingLetter.im'.
som avslutas med
Warning: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one.

Vagnarna syns ej heller i Trainz, bara rött namn på listan.
Så problemet kvarstår, tyvärr. Kanske skall hålla mig ovan jord i alla fall.

Hrm, gör en egen textur-fil och döp den till "green", och lägg den i Body-mappen.
Skuggan brukar inte vara något större problem.

Däremot förstår jag inte varför de inte fungerar i trainz. Kan du bifoga fler bilder/felmedelanden på övriga tillbehör som är felande. (Jag är ganska van vid att lösa fel).

Kan du även kolla upp "TM_wabco" ifall just den har något fel?

benkegbg 2012-01-14 10:43

Tack X2an:ber: du är en pärla.
Jag öppnade filen "grey" i Photoshop och fyllde den lilla pyttelilla rutan 4x4 pixlar med en blandning av RGB 87-132-40 som fick bli något sorts grönt. Sparade om detta med namnet"green" istället. Gjorde samma sak med texture-filen, fast den blev inte som en .txt fil utan .texture fil. Hur som helst. Vagnarna syns nu i spelet och är vit i listan, dock med gul pusselbit i CM.
Kan köra vagnarna också - fast har inte kollat upp exakt om allt fungerar med alla knappar och så.... Får bli senare.
Hälsningar

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:05.