![]() |
Finns det några C20 som fungerar?
Hej!
Är det någon som har en fungerande tunnelbana med C20? Jag hade i alla fall ett hyfsat fungerande C20-tågset för en tid sedan - men inte längre. Nu lyser det rött i listan och inget dyker upp på rälsen (eller skärmen med för den delen).:mad: Trainz 2010 build 44088 har jag. Måste jag uppdatera till högre build? Borde inte det.... Eller snarare vill inte, har bara haft strul ändå. Fungerar inte heller i Trainz 2012. Där är det röda utropstecken och det saknas texturer på allting. Vill inte låta som en gnällspik - men jag har bara haft motgångar med mina Trainz. Saknar också en "city-terminal" som var min T-central. Den är borta. Var skapad för Trainz2004 och försvann när jag uppdaterade till patch 44088. Nu måste jag riva halva stan för att bygga om en ny T-central. Och med det river jag andra halva också för att lägga om Central-stationen. Mycket jobb som går förlorat. Hälsningar |
Citat:
|
6 bifogad(e) fil(er)
Visst. Här är några skärmbilder.
1. Från CM i Trainz 2010 - visar en del av det som är installerat. 2. Visar fel-lista på gul pusselbit C20 A-B Unit 3. Från CM i Trainz 2012 - visar en del av det som är installerat. 4. Visar fel-lista på rött utropstecken C20 A-B Unit. 5. Visar en bild från T-centralen i Benstad på den tiden då huset fanns och C20 kunde rulla. 6. Visar ungefär samma bild men nu är huset borta och inga C20 fungerar. Hälsningar |
Citat:
Sen kan du ju prova att ändra Trainz-build till 2.7 i configen, inte för att jag vet om det hjälper i det här fallet (2012) |
Tack Ekan för tipset :applad:
Trots att jag laddat in TM_Wabco så kvarstår rött utropstecken med en lång lång lång lista med upprepande: Error: Texture 'c20_a-b_unit_body/Green.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'C20_A-B_unit_body\ScrollingLetter.im'. som avslutas med Warning: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one. Vagnarna syns ej heller i Trainz, bara rött namn på listan. Så problemet kvarstår, tyvärr. Kanske skall hålla mig ovan jord i alla fall. |
Citat:
Skuggan brukar inte vara något större problem. Däremot förstår jag inte varför de inte fungerar i trainz. Kan du bifoga fler bilder/felmedelanden på övriga tillbehör som är felande. (Jag är ganska van vid att lösa fel). Kan du även kolla upp "TM_wabco" ifall just den har något fel? |
Tack X2an:ber: du är en pärla.
Jag öppnade filen "grey" i Photoshop och fyllde den lilla pyttelilla rutan 4x4 pixlar med en blandning av RGB 87-132-40 som fick bli något sorts grönt. Sparade om detta med namnet"green" istället. Gjorde samma sak med texture-filen, fast den blev inte som en .txt fil utan .texture fil. Hur som helst. Vagnarna syns nu i spelet och är vit i listan, dock med gul pusselbit i CM. Kan köra vagnarna också - fast har inte kollat upp exakt om allt fungerar med alla knappar och så.... Får bli senare. Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:05. |