Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Tjusigt! Jag tycker att stöden som jag antar är av betong skall ha en mer slätstruken textur, dock i samma färg som nu. Kör bara på en grå grundfärg med en liten lätt en monochrome noise på. Eventuell kan du först köra noise, gaussian blur med ett par pixlars radie för att göra grudfärgen skiftande och sedan ett noise filter igen.
Fackverksbroar hade dock oftast inte stöttor i kryss, utan enbart enkla stående på tvären, lutande bort från mitten vad det verkar, ungefär:
/|\|\|/|/|\ Men det kanske är svårt att skapa med splines?
Skulle också mycket gärna vilja ha den i enkelspårig variant. Skulle också vilja se en enkelspårig variant som inte är anpassad för elektrifierade linjer, så att höjden är precis anpassad efter normalsektionen från 1893 som används på alla oelektrifierade linjer. Det är samma som jag har som tracksideobject och är bifogat med mitt semaforpaket. Höjden är enda skillnaden, så det skulle inte ta mer än 5 minuter extra att pilla till en sådan.
Sedan kanske du skulle fundera på att göra betongklumparna som lösa scenery-object istället så att man skulle kunna ha andra stöd, som sådana av granitblock som man hade under första halvan av 1900-talet. Dessutom så kommer inte betongklumparna att följa med brons krökning om man bygger en sådan bro som svänger (vilket bör ha varit väldigt ovanligt).
|
Möjligen blir det en rundad valvbro (grönmålad), enkelspårig och ej med kontaktledningshöjd, vi får se? Skall skrapa fram din normalsektion tills dess!