![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej igen!
Om man tittar på bild ett inns ett klart system Y-växel efter Y-växel och Y-växel följt av en högerväxel på vänster ben ger krach. Något mer konfunderad blir jag då när jag upptäcker att i andar delen av bangården uppträer samma fenomen bra på två växlar. Det verkar inte bättre än att jag får börja om från början... tråkigt men sant fat kanske ändå inte så dumt. Har kommit på att det nog var ganska korkat att börja i den ände av rutten som börjar i en storstad.. Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Hehe, ja bäst att se positivt på situationen...
![]() Jag har noterat att såna här situationer, när man får backa några steg och bygga om dom, ofta blir bättre i andra bygget och eftersom man gjort den en gång, relativt snabbt återbygger den. En god praxis förefaller vara att planera så man har en kort spårdel mellan 2 växlar, även när det inte är nod mot nod. Mycket trevlig bangård, förresten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack för att du tog dig tid att försöka hjälpa mig.
Jag har nu funderat lite och kommit fram till att jag börjar om från början och ser de gångna månaderna som en lärotid. Jag har lärt mig mycket om Re och en nystart blir bättre än att ha ett fel liggande i rutten. Denna gång tänker jag dock börja från andara sidan och bygga mig mot det som i orginalrutten är Tokyo. Eftersom det är där de medst avancerade spårsystemen lär finnas. B.la bangården som syns på bilderna. Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ok, ja jag tror det kan vara ett klokt beslut... När jag tittar tillbaka på mina första byggen o spårplaner, kändes inte dom riktigt up-to-date med hur man tänker när man blivit lite varm i kläderna... Så, det som du gjort hittills är ju en väldigt god investering, även om du nu beslutar dig för at bygga om från början.
Mycket smart att börja från den lättare sidan, det vinner man på genom at man ser sakerna snabbare bli färdiga, vilket i sig ger inspiritation. Ett jättefel som jag gjorde med LLJ, var att jag byggde lite här o där, beroende på var andan föll på att bygga... Det gav att det va inte nått parti alls av rutten som blev riktigt klart... Så, att bygga som t.ex Totte gör, målmedvetet från ena änden och framåt är nog väldigt klokt o bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Lycka till Magnus!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]()
Sen skall ni ju tänka på att ScaleRail ännu bara är en betaversion...
Kankse det ger lite lösning på problemen??? |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ja, en beta är alltid en beta, det har du rätt i...
Men, dessa bekymmer har förekommit även med original -baserade rutter, så jag tror det mest handlar om msts egna begränsningar. |
![]() |
![]() |