![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hade inte T44 en texturegroup? Valet finns inte i Propertyrutan !
Ekan har gjort förbättrade varianter av Marcus T43 & T44 (dock ej texgroup utan individuella lok):
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2018-09-19 klockan 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har kollat. Finns ingen texturegrupp till T44:an. Har även kollat i mitt gamla TS2010 och även där, så finns det ingen texturegrupp. Däremot en massa olika T44 ![]() Har inget minne utav, hur dessa texturer var uppbyggda. Om det går att lägga dom i samma texturegrupp eller om det var något som sprack. Som att t.ex. räcken är mappade på ett ställe på texturen, så att det blir fel på någon annan texture. Ekan har nog koll på, hur det ligger till.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Öppnat upp och kollat på texturerna.
Finns 3 olika sorters texturer till T44:an. Den texture-varianten som är med i Vovvens T44:a (Marcus texture-variant). Sen följde en texturegrupp med från Vovven, med en texture. Det är inte samma texture, som på Vovvens T44:a. Det är Fredriks gamla texture, som ser helt annorlunda ut. Sen finns det en tredje variant. Där texturerna är anpassade för lod. En stor texture, sen en liten mindre texture och sedan en ännu mindre texture. EDIT: Kollat mer på texturerna för T44:an. Det går inte att göra en texturegrupp för alla varianterna (blå, orange, grön och TGOJ m.m.) Man är tvungen att göra en texturegrupp för blå, en för orange o.s.v. Då loket behöver flera olika texturer t.ex. lyktorna har en egen texture och jag misstänker. Att ingen vill ha en blå T44:a, med oranga lyktor.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2018-09-19 klockan 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Mina (Marcus) T44 lok har inga texture grupper, p.g.a. det Bengan beskriver (blir fel/olika färg på lyktor, ledstänger, etc. på vissa lok).
Den texture groupe som vovven skickat med behövs inte, den är dessutom till STW's gamla modell av T44an.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Orange för sig i en grupp. Blå i en annan o.s.v. Inget annat som krockar i textureväg, förutom lyktor och ledstänger. Tänker väl mest på buffertbalk och loknr. Men det kan jag kolla upp själv, nästa gång jag drar igång Trainz.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jag var en smula konfunderad när jag joxade runt med T44-an, eftersom loket också ville
ha ett texture objekt. Därför la jag in ett "dummy" sådant. Och allt blev lugnt...… Om det finns fler varianter av T44 så är det ju en tämligen enkel sak att flytta över mina ändringar till detta exemplar. Så, om intresse finns, tag och maila loket till mig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ekans snygga lok finns här:
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=Diesellok http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=Diesellok Det vore skönt att få tyst på dom man för tillfället inte kör !