![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Dubbla Vfsi skadar inte. Ljudsignaltavlan vid Nedersta varnar inför den extremt långa skärningen. Tydligen har jag missat konfigurationen. Fixas så här: Leta rätt på "STL ITavla infotavla" i Trackside mode. Klicka på frågetecknet och sedan på den gula fyrkanten. Låt tavlan vara namnlös. Välj V i Typ av tavla, sedan Fyrkantig stolpe och slutligen 1,8 m i Höjdjustering. V innebär att lokföraren skall ge flera signaler, exempelvis alldeles framför skärningen och mitt i. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack för svaret. Vid min nerladdning ligger landsvägsbron efter Nynäs på järnvägen. Den har jag åtgärdat. Vid första bron efter Älvsjö mot Stockholm försvinner luftledningen ner i järnvägsbanken. När jag kör in i första tunneln är det en grusvägg i tunnelmynningen.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Grusväggen kan jag förklara. Kan först nämna att i tunnels andra ända hänger att jättelakan bakom tunnelmynningen. Jag kan ta bort både grushög och lakan. Det gör man enkelt genom att skära upp ett hål genom hög och lakan, d v s ta bort en eller två baseboardrutor. För det mesta får man ta bort två rutor för att ta sig in i tunneln. Mina erfarenheter pekar på att resultatet kan se förfärligt ut: ett antal klarblåa sektorer För att visa hur eländigt det kan se ut tog jag fram tunnelkniven och satte den mot en strategisk plats i grushögen (markören i första bilden) - och kors i taket det blev ju perfekt. Hakan trillade ned av förvåning. Testade den andra tunnelmynningen. Det gick också perfekt efter två operationer. Jag har stor erfarenhet av tunnlar, vilket byggherren LAn kan intyga, men har aldrig varit med om en sådan här lyckad operation. Jag tar mig därför rätten att utan LAns tillstånd (och polisens) lägga ut TUB Tunnelkniv. Tänk på att kniven är ett vasst vapen. Spara först när operationen lyckats Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack för svaret. Ingreppet lyckades, dessutom fick jag luftledningen på plats över bron.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har installerat hela banan i TANE och efter lite rättningsarbete återstår 128 faulty assets, bl.a. en mass Speedtrees som ger felet i bild 1:
Sen blir det ju fel i Svenolovs skript Signal Library som gör att inga signaler och annat fungerar: Routen har ett antal unknown assets , bild 2: Sessionen har inga. Förutom bild1+2 ser ni ett antal bilder från banan i Surveyor:
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
emges gamla kontaktledningar Mod 1 t, Mod 2 t och Mod Bridge 2 t trivs inte i TANE, dom blir det jag kallar "Grönskär". Mod 1 och 2 bättrade sig plötsligt men stolpen är inte transparent där fackverket är. Bron är fortfarande "Grönskär" ???