Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-28, 09:50   #1
Kungsfisk
Medlem

Reg.datum: May 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Hint, hint: Det är det jag vill se i hytten på X2000 när den blir klar!
Aa, men de har ju det fuskigt lätt med föraren mitt i mitten
Gammal 2014-11-28, 10:23   #2
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Aa, men de har ju det fuskigt lätt med föraren mitt i mitten
Skicka mig en beta på X2000 där även föraren lutar så kan jag jämföra!

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 12:33   #3
Kungsfisk
Medlem

Reg.datum: May 2013
Standard

A precis, förutom att föraren inte kan lutas (saknas API)
Håller tummarna för nästa utgåva när de får ny motor (Y)
Gammal 2014-11-28, 12:38   #4
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
A precis, förutom att föraren inte kan lutas (saknas API)
Nu är jag med, föraren sitter ju till vänster i X2000. Kanske lutningen i X2000 inte behöver vara lika stor som i ICE-T:n?

Mvh, Roger
Gammal 2014-11-28, 18:45   #5
Rogge
Medlem

Standard

Jag köpte MRCE ES 64 U2 'Taurus' tidigare idag och är jättenöjd. Skönt att köra och flera godsvagnar medföljer: http://railsimulator.com/product/222631

Mvh, Roger
Gammal 2014-11-28, 19:56   #6
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag slog till på Talent jag också. Väldigt fint pendeltåg, passar bra på min bana (liknar X60 med lite fantasi).

För mig går det att bara använda A och D till gas/broms, dock tar bromsarna rätt dåligt vilket gjorde att jag nästan fick tvärnita för att hinna stanna innan plattformen var slut Det positiva med så sega bromsar är dock att man får en väldigt jämn och fin inbromsning om man planerar den i tid
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 20:11   #7
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
För mig går det att bara använda A och D till gas/broms, dock tar bromsarna rätt dåligt vilket gjorde att jag nästan fick tvärnita för att hinna stanna innan plattformen var slut Det positiva med så sega bromsar är dock att man får en väldigt jämn och fin inbromsning om man planerar den i tid
Men det är ju bara elbromsen som bromsar du får när du trycker D på Talent och broms från tex 160 tar en evighet vilket gör den oanvändbar, tycker jag då att börja bromsa en halvmil innan stopp blir jobbigt. Vid låga hastigheter är den kanon då inbromsningarna blir fin-fina. Prova att dra i bromshandtaget till höger i hytten eller använd Å för att bromsa.

Jag måste testa igen...

Mvh, Roger
Gammal 2015-04-19, 14:20   #8
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Jag slog till på Talent jag också. Väldigt fint pendeltåg, passar bra på min bana (liknar X60 med lite fantasi).

Problemet med bromsarna är ett känt fel har jag sett nu och händer "bara" när man kör 8-vagnarståg. Jämför med ett 4-vagnarståg för att känna skillnaden.

För att lösa det gick jag in i 442Simulation.bin och ändrade MaxForce under DynamicBrakeSystem från 50 to 100, så nu åker man inte förbi stationer längre. Jag kör bara 8-vagnarståg, så den ökade bromskapaciteten på 4-vagnarstågen spelar ingen roll för mig. Jag andrade också så att man inte kan utlösa nödbroms via den vanliga bromsen. Jag har också ändrat accelerationen så att maxpådrag är 80% istället för 100%. Jag passade också på att ändra dom lägsta värdena så att man tex kan köra långsamt utan att Min Power får tåget att acellerera väldigt fort när man ger lägsta pådrag. (Lägsta pådrag nu är 3% istället för 20%.)

Jag ändrade också friktionen så att man kan rulla utan pådrag utan att man tappar hasighet väldigt fort. Med den nya friktionen slipper man nu även wheel slip vid inbormsningar.

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2015-04-19 klockan 14:23.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.