![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Right, jag skall se om jag kan få rätt på det. Trixigt
![]() Sen gällande lampor, både som lyser i hytten(knappar och miljö) och ute på tåget såsom stålkastare och sidolamporna (de där gula), hur hanterar man dem. Jag läste någonstans att man skall addera dem som "child objects" i blueprinten. Men, skall de existera i modellen och de är typ som en boggi, att man gör ett blueprint för varje lampa? Edit: Hur ändrar ni pivot points när ni animerade? Lät ni den va eller ni vågade er på att modifiera den?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
Kan försöka visa senare med bilder om du vill. Om inte Mawkish hinner före med en ypperlig beskrivning som vanligt.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Dumma nål, det var väl inte så svårt att bara rotera lite på sig....
Men nu funkar det ju! Riktigt skojigt!! Är väldigt exakt efter lite kalibrering men behöver bli bättre ^^. Här testkör vi för fullt ![]() Någon som kan det här om "cab occlusion" som finns nere i engine blueprinten? Känner att hytten är väldigt mörk fast färgerna egentligen är "relativt" ljusa? Detaljer försvinner, exempelvis är hål utskurna under hastighetsmätaren som inte syns och knapparna får inget djup i sig ![]() #Matade upp ljusstyrkan lite där uppe till vänster för hytten är väldigt mörk. #Tro inte att hastighetsmätaren är kornig, det är bara för att den är uppförstorad. Är kristallklar in-game så att säga ![]() #Ja, spakarna rör också på sig (fast den vänstra försvinner lite då och då...men så länge bromsen inte försvinner är ju inte det ett problem, eller?) ![]() BEta 16 Reglage2.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-04-02 klockan 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Snyggt!
![]() ![]() ![]()
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Snyggt! Planerar du en passenger-view också? Vore toppen, jag älskar att kunna kolla på landskapet från en passagerares synvinkel.
![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Javisst, jag tänkte mig göra bistron som åka-med-vagn. Gärna så man har en liten glimt av serveringsdisken. Fast jag är öppen för förslag vad folk tycker. Men det är inte högst prio just nu, men det kommer
![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Om du har köpt Class 390 EMU från steam, så har den en riktigt bra passengerview ![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Allting är jättesnyggt
![]()
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Är det bara jag som tycker att x2 är snyggare med nosskyddet? (rättstavat??)
Snyggt!
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Efter att ha kollat in din betaversion lite så har jag några synpunkter att ge till dig, i rent konstruktivt syfte!
För det första verkar det vara något skumt som pågår i panelen precis vanför dörren bak på drivenheten, där blir svart i nederdelen från vissa betraktningsvinklar. Personligen tolkar jag det som ett verticefel. Sedan ser inte nödbromsen riktigt ut som förebilden, finns inga fyrkanter i hörnen på den, utan det är i grund och botten ett krökt rör som är platt på ena sidan. Förarpanelen ser också ut att vara lite för smal, den ska gå lite längre ut till höger tycker jag att det ser ut som. Sedan reagerar jag på det stora antalet texturkartor varje modell har, bara drivenheten har 22 texturkartor om jag räknat rätt, och det utan att jag har tagit med normalmaps och enviromentmaps. Det antalet måste sjunka, det går att få in alla detaljerna i samma karta och köra större texturupplösning och få samma eller bättre resultat på texturen. Annars kommer det ta en evighet att ladda modellerna sen när det kommer nya texturer och alla detaljer är på plats. Fortsätter att följa projektets utveckling med spänning här i dom tysta skuggorna. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2014-04-02 klockan 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Självklart skall texturerna bakas ihop till ett fåtal huvudtexturer. I nuläget är tåget uppbyggt i klossar så att jag kan ta bort och lägga till saker snabbt och enkelt.
Varje del har sin egen textur för enkelhetens skull, men det skall självklart inte vara så när det blir ett riktigt släpp. Eftersom jag kontinuerligt ändrar i geometrin så vill jag inte baka ihop allt i detta stadiet , vilket jag tror ni finner förståeligt. ![]() Men det är nog inte långt kvar tills jag gör det.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |