![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Testa att ändra på "Rotation controller" i 3dsmax från Euler xyz till TCB rotation och animera den på nytt och sedan exportera. Använde detta uteslutande på reglage,torkare etc. på T44:an som behövde rotationsanimeras.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
Reseta Xform efter man animerat brukar aldrig bli bra. Vet inte varför dem tycker man ska göra det. En variant av hytten är med dansk ATC utrustning och där rök kokplattan för att få plats med allt. Så lättast är väl att bygga den hytten utan dansk utrustning. Om du inte vill göra flera versioner av hytten så klart.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Right, jag skall se om jag kan få rätt på det. Trixigt
![]() Sen gällande lampor, både som lyser i hytten(knappar och miljö) och ute på tåget såsom stålkastare och sidolamporna (de där gula), hur hanterar man dem. Jag läste någonstans att man skall addera dem som "child objects" i blueprinten. Men, skall de existera i modellen och de är typ som en boggi, att man gör ett blueprint för varje lampa? Edit: Hur ändrar ni pivot points när ni animerade? Lät ni den va eller ni vågade er på att modifiera den?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
Kan försöka visa senare med bilder om du vill. Om inte Mawkish hinner före med en ypperlig beskrivning som vanligt.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Dumma nål, det var väl inte så svårt att bara rotera lite på sig....
Men nu funkar det ju! Riktigt skojigt!! Är väldigt exakt efter lite kalibrering men behöver bli bättre ^^. Här testkör vi för fullt ![]() Någon som kan det här om "cab occlusion" som finns nere i engine blueprinten? Känner att hytten är väldigt mörk fast färgerna egentligen är "relativt" ljusa? Detaljer försvinner, exempelvis är hål utskurna under hastighetsmätaren som inte syns och knapparna får inget djup i sig ![]() #Matade upp ljusstyrkan lite där uppe till vänster för hytten är väldigt mörk. #Tro inte att hastighetsmätaren är kornig, det är bara för att den är uppförstorad. Är kristallklar in-game så att säga ![]() #Ja, spakarna rör också på sig (fast den vänstra försvinner lite då och då...men så länge bromsen inte försvinner är ju inte det ett problem, eller?) ![]() BEta 16 Reglage2.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-04-02 klockan 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Snyggt!
![]() ![]() ![]()
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Snyggt! Planerar du en passenger-view också? Vore toppen, jag älskar att kunna kolla på landskapet från en passagerares synvinkel.
![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |