![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
En bra guide att följa, även om den är för 3DC så bör man få ett grepp om hur man ska göra med denna: http://thegradecrossing.blogspot.se/...comotives.html
Speciellt sektionen med blueprintet är detsamma oavsett byggprogram.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Gjorde en Lua fil och länkade den i engineblueprintets skriptdel. Var det allt?
Haha, och nej det gick tyvärr inte ![]() Testa gärna så att det inte är min dator som strular. Funkar det direkt hos er kanske jag måste göra något annat på min sida. Länk till uppdaterad KFP
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Det fungerade för mig när jag exporterade. Men behövde lägga till ett script längst ner i blueprintet. Fältet heter Script Component. Det behövs en lua fil för simulation blueprintet och ett för loket kan man säga.
Testa denna om det fungerar för dig annars är det något annat som är fel.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Funkade!!! Tack!! O jösses vad detta gör mig glad!!!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
|
![]()
Va roligt att du blev glad!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Gällande glas, skall glasrutorna vara ett eget objekt eller räcker det med att man lägger ett material direkt på ytan som representerar förnstret.
På swengelska så blir det typ, kan man applya material till en eller flera faces...typ. Var det begripligt? Och eftersom dokumentationen är gammal, hur många smoothing groups får man ha (idag om det ändrats)?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
dagens railworks har stöd för "raindrops". prova kör ett av RWs lok i regnigt väder. Tror det gäller annat när det kommer dit.
Men jag har ingen aning, ville bara säga att det låter skoj att det går framåt i övrigt!
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Fast ibland blir det både enklare och mer ekonomiskt att göra det som separata objekt. Då kan man gömma undan de andra delarna medan man jobbar. |
|
![]() |
![]() |