Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-18, 13:51   #1
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

En bra guide att följa, även om den är för 3DC så bör man få ett grepp om hur man ska göra med denna: http://thegradecrossing.blogspot.se/...comotives.html

Speciellt sektionen med blueprintet är detsamma oavsett byggprogram.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:04   #2
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Gjorde en Lua fil och länkade den i engineblueprintets skriptdel. Var det allt?
Haha, och nej det gick tyvärr inte

Testa gärna så att det inte är min dator som strular. Funkar det direkt hos er
kanske jag måste göra något annat på min sida.

Länk till uppdaterad KFP
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:23   #3
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Det fungerade för mig när jag exporterade. Men behövde lägga till ett script längst ner i blueprintet. Fältet heter Script Component. Det behövs en lua fil för simulation blueprintet och ett för loket kan man säga.

Testa denna om det fungerar för dig annars är det något annat som är fel.
Bifogade filer
Filtyp: rar KFP.rar (436.3 KB, 8 visningar)
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:26   #4
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Funkade!!! Tack!! O jösses vad detta gör mig glad!!!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 17:12   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Va roligt att du blev glad!
Totte besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 18:57   #6
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Gällande glas, skall glasrutorna vara ett eget objekt eller räcker det med att man lägger ett material direkt på ytan som representerar förnstret.

På swengelska så blir det typ, kan man applya material till en eller flera faces...typ. Var det begripligt?

Och eftersom dokumentationen är gammal, hur många smoothing groups får man ha (idag om det ändrats)?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 20:41   #7
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

dagens railworks har stöd för "raindrops". prova kör ett av RWs lok i regnigt väder. Tror det gäller annat när det kommer dit.

Men jag har ingen aning, ville bara säga att det låter skoj att det går framåt i övrigt!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 17:23   #8
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Gällande glas, skall glasrutorna vara ett eget objekt eller räcker det med att man lägger ett material direkt på ytan som representerar förnstret.

På swengelska så blir det typ, kan man applya material till en eller flera faces...typ. Var det begripligt?

Och eftersom dokumentationen är gammal, hur många smoothing groups får man ha (idag om det ändrats)?
Du kan ha olika material på olika faces inom samma objekt.
Fast ibland blir det både enklare och mer ekonomiskt att göra det som separata objekt.
Då kan man gömma undan de andra delarna medan man jobbar.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009