![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Tack för informationen! Jag följde dina instruktioner men jag har nog klantat mig någonstans. Detta ser rätt ut va?
namn1.jpgnamn2.jpg Jag gav det ett försök. Boggie och hjul är nu med i modellen. Hjulen är länkade till resp. boggie. Jag har ändrat alla namn till ovan samt gjort nya boggie-xml-filer. Tyvärr får jag inte samma resultat, får den inte att dyka upp. Men ger inte upp för det! ![]() Här är länk till hur det ser ut nu. (inkl. originalfiler). Länk till updaterad kfp.rar Alternativt kan du (om du har tid och möjlighet) maila din fungerande version så jag kan jämföra ![]() (max-fil och updaterat source) Tackar varmhjärtat för hjälpen! ![]() Jag jobbar med ett exempelarbete från RW gällande kontroller och körbarhet. Pilligt... *Observera åter att det inte är några exakta mått här, utan det handlar om att få det att fungera. Keep it simple!* ![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-18 klockan 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
De rader som behövs i lua-filen är Kod:
function Setup () end function Update (interval) end Kom ihåg att lägga till Horizontal offset på axlarna i boggie blueprintsen avstånd från boggiecentra till hjulaxlars centra (jag höftade med 1,5m och -1,5m men du har säkert mer exakta värden). Dessutom bör du gå igenom pivoteringen på dina objekt i din max-fil så att hjul och boggier rör sig som det är tänkt sedan när x2:an börjar rulla på spåret, detta finns beskrivet i dokumentationen. Nu var det väl tusan om den inte ska dyka upp i simulatorn, jag håller tummarna! ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
En bra guide att följa, även om den är för 3DC så bör man få ett grepp om hur man ska göra med denna: http://thegradecrossing.blogspot.se/...comotives.html
Speciellt sektionen med blueprintet är detsamma oavsett byggprogram.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Gjorde en Lua fil och länkade den i engineblueprintets skriptdel. Var det allt?
Haha, och nej det gick tyvärr inte ![]() Testa gärna så att det inte är min dator som strular. Funkar det direkt hos er kanske jag måste göra något annat på min sida. Länk till uppdaterad KFP
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Det fungerade för mig när jag exporterade. Men behövde lägga till ett script längst ner i blueprintet. Fältet heter Script Component. Det behövs en lua fil för simulation blueprintet och ett för loket kan man säga.
Testa denna om det fungerar för dig annars är det något annat som är fel.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Funkade!!! Tack!! O jösses vad detta gör mig glad!!!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Va roligt att du blev glad!
![]() |
![]() |
![]() |