![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... i väntan på underlag att bygga på riktigt. Detta är ingen dum idé eftersom man märker hur man måste dela upp loket för att mappningen skall stämma. Dessutom kan man fila på enginespec och kolla köregenskaper, testa boggierna, förarens placering, omkastning av ljus och förarplacering vid byte av färdriktning m.m. Detta arbete är utmärkt att göra under väntetiden! Det är gamla V3s skakhytt jag testar med:
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Boggien ser för smal ut.
Räkna med att ramens väggar antagligen har en bredd på minst 1dm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... är lätt att justera när ritningarna kommer! Under tiden kan man göra detaljmesher som lufttankar, lokskylt, tillv.skylt, lokstationsskylt, sandbox, tankhållare och den stora SJ-blaffan.
Marcus, du pratade om att skicka en lokkorg, kunde vara intressant att se hur du jobbar ?
![]() |
#4 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... den har anlänt och importerats i max. Vi bygger lite olika men det är normalt. Det finns mycket jag kan använda från din mesh så slipper jag "uppfinna hjulet" på nytt, lyktor och gallerplogar bl.a. De "illavarslande" framrutorna är en frukt av export-import men går att rätta !?
Det jag får till skickar jag naturligtvis till dig Marcus, så kanske detta lok kommer till RW en vacker dag. Stort TACK !
![]() |
#6 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
/Marcus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... är detta med motorer och avgasrör. På denna bild av "Rune Feldt" ser man T41 200 med borttagna huvar. Det är ett avgasrör från varje cylinder. Alla andra bilder har endast två avgasrör i vardera änden på motorn, möjligen drog man ny kanalisation för avgassystemet eller man fick slut på spänner att sätta på så det inte regnade in
![]()