![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() En idé är ju valbara lampor och nummer i propertyrutan ![]() Skickar med två .jpg på de texturförlagor jag jobbar med utifrån Bengans Bilder. I och med att bilderna är så högupplösta kan jag jobba i formatet 2048x2048, då ser även en synsvag gammal gubbe, som jag, vissa detaljer ! ![]() Så mycket återstår ännu att göra och det är ju långt till julen (2013) ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Det loket som Bengan har "fotat" är 202 i slutskedet ja. Eftersom han och Marcus är de enda som bidrar med något konstruktivt så är det som det är!
Vad är du ute och far efter?
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... om ni jämför med föregående bild ser ni att alla räcken är borta, bara vissa skuggor är kvar. Ungefär som "Finn fem fel" fast på Trainzka
![]() Detta är A och O om man vill göra bra fototexturer ![]() Som ni ser har den gula färgen på "stripsen" på gavlarna blivit för mörk men det fixar jag "manyana". ![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... i väntan på underlag att bygga på riktigt. Detta är ingen dum idé eftersom man märker hur man måste dela upp loket för att mappningen skall stämma. Dessutom kan man fila på enginespec och kolla köregenskaper, testa boggierna, förarens placering, omkastning av ljus och förarplacering vid byte av färdriktning m.m. Detta arbete är utmärkt att göra under väntetiden! Det är gamla V3s skakhytt jag testar med:
![]() |
#7 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Boggien ser för smal ut.
Räkna med att ramens väggar antagligen har en bredd på minst 1dm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
här är lite bilder på 200 när det anländer falun i år!
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Mycket finna bilder i Falu.
|
![]() |
![]() |