![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag är inte lokförare så jag ska inte säga säkert, men jag tror inte att kvitteringslampan har något med hastighetsreferensen att göra. Kvitteringslampan har en helt annan placering, långt från hastighetsreferensen, i Rc6.
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Kvitteringslampan är till säkerhetsgreppet :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... men tala gärna om vad ni pratar om ! "Säkerhetsgreppet" ? Var sitter det ? Hur fungerar det ihop med kvitteringslampan m.m.
Om jag skall fullfölja detta projekt behöver jag all hjälp jag kan få, så berätta på, allt vad ni orkar, annars går väl detta projekt i papperskorgen, som "påbörjat - ej slutfört" som så många andra ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Säkerhetsgreppet är en fotpedal som måste hållas i ett mellanläge av lokföraren. Släpper man upp den blir det nödbroms, trycker man ner den för långt blir det nödbroms. Man kan släppa den i 7 sekunder, sen blir det nödbroms. Antar att lampan tänds som en varning innan nödbromsning sker.
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
*) Svårare att fästa den med t.ex. en kvast eller annat för att slippa hålla nere saken *) Om du dör eller får något anfall så är det förmodligen ungefär lika stor risk att du trycker ner pedalen hårdare som att du släpper den helt - genom att den skall hållas i mitten minimerar man risken för detta |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
"Kramp i foten..." - jag säger bara Roger Moore, Säffle och en kopp kaffe.
![]()