![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
"Kramp i foten..." - jag säger bara Roger Moore, Säffle och en kopp kaffe.
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... som Svenolov så förtjänstfullt skriptade för ca. 2 år sedan, duger gott ännu. Problemet är bara att jag namnsatt alla switchar och tillhörande lampor med de namn de hade i Xoa7-hytten och Svenolov använde dom, rakt av, i sitt MsCabin-skript. så nu sitter jag med problemet att kalla t.ex. lamptest (som testar om alla varninglampor fungerar genom att tända alla) för "fotvarmare" som var ledig och inte finns på Rc.
Kanske vore något för Nisse för att slippa få "kramp i foten" ![]() Bilden visar hur jag får hålla "tungan i rätt mun" för att få allt att fungera. Ack ja, men vintern är ju lång !
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... det går sakta framåt ändå?
Mest för min egen skull, så jag inte går vilse i pannkakan kommer här två bilder med de flesta reglage dokumenterade: (no funk) betyder att reglagen är animerade och rör sig och har ljud till MEN har ingen effekt på loket. * betyder att dessa kommer att påverka varningslampor (om det fungerar) 1. Lokbroms 2. snabblossning Lokbroms (no funk) 3. Förarventil (tågbroms) 4. ? (no funk) 5. ? (no funk) 6. Nödbroms (no funk) 7. Hastighetsmätare 8. Signalhorn 9. ATC-panel (no funk) 10. Bromstryck 11. Dimmer (no funk) 12. Huvudbrytare (no funk) 13. Avbländning 14. Dimmer (no funk) 15. Strömavtagare 16. Bromstrycksvakt* 17. Kompressor* 18. kA-meter (no funk) 19. Ventilation (no funk) 20. Strålkastare 21. Instrumentbelysning (no funk) 22. Körriktningsomkopplare (reverser) 23. Tidbroms (no funk) 24. Linjespänning 25. Motorström (bra för att veta hur mycket man kan dra på utan att slira) 26. Belysning tidtabell vä (no funk) 27. Belysning tidtabell hö (no funk) 28. Belysning Förarhytt (no funk) 29. Belysning Maskinrum 30. Pådrag (throttle) i 9 steg 31. Varningslampor (vissa kommer att fungera liksom testknappen) 32. Ökad Dragkraft (no funk) 33. Reserv (no funk) 34. Ventilation* 35. Ljusbildsomkopplare (no funk) 36. Kvitteringslampa (kanske kopplas till Dörrstängning???) 37. Hastighetsbegränsare (no funk) 38. Tågvärme* 39. Nödstopp (no funk) 40. Dörrstängare (no funk) 41. Avgångssignal 42. Vindrutetorkarreglage vä (styr just nu båda) 43. Vindrutetorkarreglage (no funk) 44. Kaminval (no funk) 45. Ventilationslägen* 46. Kokplatta* 47. Kamineffektväljare (no funk) * Kan komma att ge indikation på varninglamppanelen???
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt! Men går det inte att få mer än 8 körlägen? Rc var ju avancerat för sin tid i och med att det hade steglös reglering av pådraget...
![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Detta påstående styrks av lokförare Ewenson här: "Pådragsreglage som förs uppåt/framåt för att reglera pådraget i vald färdriktning, lägen från 0 – 9, dvs inget till fullt pådrag.", ur: http://www.ewenson.se/blogg/tag/forklaring/ (Rc3 nummer 4).
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Och med tanke på hastighetsmätaren som går upp till 180 km/h är det mer likt Rc3.
![]() Förlåt om jag har för mycket åsikter... ![]()
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]() Citat:
5. Spärr, man lyfter denna och för bestämt upp tågbromsens handtag till ändläget för att göra ett prov om tryckluftssystemet till tågbromsen är tätt. 16. Ger endast ett pipande ljud ifrån sig för att indikera att den används, ingen visuell varning. 17. Stängs kompressorn av kommer tids nog en indikering på tablån om "Lågt tryck h-behållare" 34. Ingen indikation på tablån. 38. Indikation "Tågvärme till" lyser när tågvärmen är aktiverad. 45. Ingen indikation på tablån 46. Om jag inte minns helt galet indikeras detta på tablån med "Kokplatta till" när den aktiveras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Bra JoakimE, jag har försökt få en del att fungera men det hänger på skriptet (röda lampan) som indikerar fel i just "HandleLamps" och "UpdateLamps". Vissa, som tågvärme och bromstrycksvakt fungerar medan andra som t.ex. kokplatta inte gör det. Själv "skriptanalfabet" är jag beroende av att någon välrenomerad mästerskriptare gör detta. Så ni får nöja er med det som är så länge! Men det är bra att ni postar vad ni vet och iaktar så finns allt samlat i denna tråd när den dagen kommer.
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Men fins loken med i download länken? Gp
|
![]() |
![]() |