![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som har en av de presenterade texturerna. Bron är efter den lilla bilden i en tidigare post. Kommer strax i Download:
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
1 och 4 är för blåa i färgen, annars gör det ingen större skillnad. Kolla bara mappningen på sidopolygonerna och polygonerna som vetter mot bron, så att de är lika. Nu så går inte skarvarna mellan stenarna ihop riktigt, de är bra i botten, men ju högre upp man kommer på stenfundamentet, ju mer springer den sidan mot bron ifrån sidosidorna, om du fattar vad jag svamlar om.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
2:an helt klart
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
som är på den andra bilden och mappat så att ni kan byta textur om ni vill - tänka på att döpa om .tga-filerna rätt på de 3 ställena !!!
Även Hallandsbron är ommappad med mur1.tga som är på 3:e bilden. mur.tga och mur2.tga har jag fixat till så att dom går att använda. Den bifogade rar-filen innehåller alla 4 tga-filerna. Om ni använder dom i egna byggen så tänka på att ha med CG-Texture-texten i config.
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Har aldrig sett så blåa stenar som 1 & 4 någonstan tidigare, ser inte alls naturligt ut ![]() Dom andra två ser däremot helt kanon ut, enligt mej ![]() EDIT: Såg att du (Lennart) han posta ett till inlägg medans jag satt å krafsade ihop mitt, så det här kanske inte är relevant längre !!??
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-08-17 klockan 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... som ni märkt laddar jag upp korvtigers spår med ljud till varje ny bro. Dessa har inte ändrats men jag vet att om dom bara finns i den första bron kommer folk rätt vad det är att klaga på missing assets.
Sitemaster Fredrik må förlåta mig detta "monstruösa" tilltag !? Om ni vill ha bilder på järnvägsbroar finns det mycket här: http://www.google.se/search?q=j%C3%A...w=1920&bih=849 Förslag på broar som behöver byggas tar jag vänligt men bestämt emot, gärna med bilder och data ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-08-17 klockan 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tja, nu kan man ju ta chansen att ta två flugor i en smäll, dels så behöver jag en riktig öppningsbar bro till nästa del av signal och säkerhetssystemet som skall innefatta vägskydd (det hade ni inte glömt va?
![]() http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=45697 Bron var 54 meter lång mellan landfästena. Delad i tre spann, och som det verkar, symmetrisk. Den oelektrifierade varianten är jag intresserad av. Maila mig om du är intresserad så kan vi få det rätt. Annars så hade väl en standard balkbro suttit fint, en av lite grövre karaktär än de som DONJ-gänget kommit med, som passat utmärkt till mindre bäckar eller småvägar. Som denna, fast med bara ett spann. (det går kanske att få dem att bilda flera spann med splines? Har inte hunnit testa dina broar än eftersom du bara slänger ut dem ur verkstaden) http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=87270 Vagnen som är ovanför ett av spannen (DFo1) har en korglängd på 16600mm, så brospannen bör ha runt 17m långa långbalkar. Notera att bron har en gångbana på bortsidan, var tredje sliper är extra utdragen. Eller som denna, nedan, med raka balkar, (scrolla uppåt, Fig. 13) med 20.4 meter teoretisk spännvidd, vilket är längden mellan de båda uppläggen, alltså lite kortare än balkarnas faktiska längd, men samtidigt lite längre än den fria spännvidden som är längden mellan kanterna på brofundamenten(-stöden). http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...d=24370#p24982 Citat:
Har dock varken tid eller lust att fota av eller scanna resterande delar om jag inte vet om de kommer att användas, totalt handlar det om nästan 1000 sidor.
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Tack korvtiger, beställningen är noterad i orderblocket. Skall ta en titt på dessa vid tillfälle och då återkommer jag.