![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Destinationsskylt som GBSF nämner.
Vill minnas, att dom hängde på knopparna som satt på fönstrena och att dom satt vid dessa fönstren, samt att dom från början, bara var svartvita. [http://mjtag.dinstudio.se/files/dest...slagsbanan.jpg]
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ser riktigt bra ut! Vore snyggt med en sån här interiör också: http://www.tramways.com/webalbum/swe...ro_max_046.jpg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Just C4-C15 hade inga "väggar mellan dörrarna och säterna. Kanske inte C4 och C5, de jag inte har åkt med, men C6-C15 är jag säker på att de har inga "väggar som delar upp vagnen. Stångarna o liknande har silvrig färg (på C6), du kan mappa dem med texturen env_metal (?). Dörrarna på C6-C15 (kan även vara C4) ska vara bruna innuti, med orange "dörrkarm". Resten utav väggarna ska vara blekgult/vitt. Golvet är grått, även räfflat på C6 (kanske även några upp, ej C12-C15) Säterna bifogade jag en bild på hur tyget ser ut, likaval dörrarna och detaljer, se mitt bildinlägg (OCH BILDEN UNDER!) tidigare i tråden. Hoppas jag inte är för petig! ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-09 klockan 18:21. Anledning: Så jag bifogade filen trots allt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
Jag har mest betraktat det här utan att säga nånting men jag tycker det är jättekul med allt fint som dyker upp till Trainz. Det hade man aldrig kunnat ana för några år sedan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Lan sa väl att han inte skulle bygga en detaljerad interiör? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-09 klockan 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Alla vagnarna finns nu i Download. Var nu noga med att ladda hem allt i denna post + Svenolovs STL Script Library i senaste version:
http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=206 Posta alla synpunkter, frågor m.m. i denna tråd, INTE I DOWNLOAD!!! Lycka till, vi ses i Tunnelbanan!
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
I ärlighetens namn, så har jag aldrig varit det minsta intresserad av tunnelbanetåg (sitta å åka i kolsvarta "gruvgångar", utan nånting att se utanför fönstren, på taskiga säten, t.o.m bussarna är bekvämare, hehe).
Men banne mej om man inte måste installera några tåg ändå, p.g.a. din snygga modeller ![]() Och joo, jag HAR åkt tunnelbana ganska ofta, har nämligen en syrra som bor i Stockholm (hon har bott där i drygt 30 år, så jag har åkt både gammalt å nytt), som man hälsar på lite då och då, och som brukar tvinga ner en i underjorden ![]() ![]() Och nu är det väl bäst att man duckar, för nu kommer väl hela t-baneligan att börja kasta tegelstenar å allt möjligt åt det här hållet, när dom har läst mitt utlåtande ang. tunnelbanetåg, haha ![]() ![]() ![]()
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Lite onödigt nu närvagnarna är klara, men på C6h som rullar idag sitter fortfarande fönster som en gång satt på C4: or, alla fönster med fortfarande har dessa destionations-knobbar" är oftast gamla C4 fönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag tackar för alla dessa vagnar de blev mycket fina!
![]() Men jag tycker att de accelererar väldigt snabbt, liksom från 0 till 80 på en sekund. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
I DCC-mode ja, dessa vagnar är trimmade för att köras i CAB-mode, om du envetnas med att leka modelljärnväg får du vara väldigt lätt på handen!
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Då tycker jag du skall försöka med CAB-mode, det är mer verkligt!
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Emmy den 2012-04-11 klockan 23:10. |
|
![]() |
![]() |