![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Tack.
Nu ett annat problem. Får upp fel i Signal Libary 3.11 vad har jag missat?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Svenolovs 3.11.2.b2 fungerar utmärkt, både i min speciellt uppbyggda testbana samt i min cabbana. Första gången jag testade i den sistnämnda bana hängde ringsignalerna inte riktigt med. Detta löstes med att gå ut ur spelet och starta om det.
Det verkar som om Signar Source/Vägskydden behöver en mindre inkörning. Vid förändringar av installationern av signalredskapen och/eller vägskydd: Spara, lämna Surveyor och gå in i Driver - alltså inte snabbvägen. Detta har jag använt mig konsekvent av. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack för hjälpen, nu fungerar det.
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Liksom Göran, så har jag byggt på min rutt ganska länge nu, och det hade varit ett hästjobb att behöva byta ut alla vägskydd.
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Har tagit hjälp av YOYTUB för att beskriva problemen.
När jag bygger ser det ut så här. http://www.youtube.com/watch?v=corB4OJE5BM När jag kör i drive ser det ut så här. Lägg märke till att att jag har gönt uppe till höger i rutan. http://www.youtube.com/watch?v=F-JtfQ_WLAc Vad har jag nu gjort för fel igen. (Brukar få höra detta av mina snälla "kompisar").
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Här kommer felmedelandena. Tack för detta viste inte att man kunde klicka på knappen.
Då det inte går att skicka för stora bilder har jag förstorat översta raden. Mvh Göran.
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det var till synes många fel, men källan är ett och samma fel. Så här kommer några följdfrågor som jag vill att du svarar på. 1. Vilken Trainz Version använder du? 3.1, 3.2 ...? 2. Hur många signaler har du utplacerade på din bana? 3. Har du mastersignaler utan namn och/eller har du mastersignaler som inte är kopplade till någon scenerysignal på din bana? EDIT: Du kan också trycka på knappen More, för ytterligare information om felet.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-10-25 klockan 16:15. |
|
![]() |
![]() |