![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Svar: Överallt!
Har installerat Svenska Signaler i min B-dator (bättre grafik, sämre processor).. Inga semaforer. Inga försignaler. Har letat och letat, har ominstallerat Svenska Signaler mm mm. Detta korta meddelande är skrivit i Word och inklistrat till Forum. Det här är andra gånger jag skriver inläggets två rader )ovan). Första gången, när jag skrev direkt i Forum, hann jag inte sända utan loggades ut. Det känns för… Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Om du installerar en cdp-fil (dra den från t.ex. skrivbordet till CM), menar du då att du inte ser den i CM sen du har sparat (commit) den???
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej Svenolov – problemet är inte att dra in dem i Content – problemet är att det inte finns några semaforer/försignaler att dra in. Och jag har inte hittat några semaforer/försignaler att dra in. Frågan är: Var finns dom? Allt övrigt i Svenska Signaler finns på plats.
Andra problem finns - men dem tar vi på annat sätt. Ny utrustning kan mycket väl komma - om bara Trisslotten slår in. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Signalsäkerhetspaket - Semaforer, spårspärrar, hinderfripålar, mm + banbyggarguide
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Mitt signalpaket innehåller bara grundskripten till själva signalsystemet, samt nödvändiga tillbehör (klarerare etc.). Inga synliga signaler. Själva signalerna, som respektive modellbyggare har gjort (dom synliga), måste ni ladda hem och installera separat. Signalsäkerhetspaket - Semaforer, spårspärrar, hinderfripålar, mm + banbyggarguide Signalpaket - Moderna signaler
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har installerat äldre Svenska signaler (semaforer bl a) i en rak testbana. Denna innehåller endast räls, växlar (två stationer, en 2 spår, en 3-spår), stoppbockar och Svenska signaler. Dessa fungerar väldigt ojämnt, dåligt är ett bättre ord. Speciellt gäller detta försignalerna. Har letat intensivt efter fel. Det enda jag funnit är felaktiga avståndsangivelser för två av fyra semaforer. Dessa skall mäta förbi kommande/föregående hsi –men hoppar över dem, i ett fall ett hopp över tre hsi. Avståndet på drygt 3.000 meter motsvarar cirkus två tredjedalar av banan.
Kan banans sviktande hälsa bero på avvikelserna när det gäller avstånd – och vad kan jag göra åt det? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-09-19 klockan 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Två resp. tre semaforer /två trevingade, en tvåvingad).
Nisse |
![]() |
![]() |