![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Själva signalerna är sceneryobjekt som man kopplar till osynliga signaler som är trackside.
![]()
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ett önskemål dock har jag..när man släpper grejor här skulle jag gärna se kompatibilitet med vilken version.. blir så mycket enklare då liksom ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Visst kan det vara enklare att använda dom inbyggda signalerna, men du får aldrig den flexibilitet som dessa nya signaler ger. Och du får dom aldrig att fungera bra, efter svenska förhållanden. Det låter som du inte bryr dig så mycket om att din bana ska fungera för tågtrafik? Det kommer nog att släppas en trackside variant av samma signaler, någon gång i framtiden, men då blir det bara som vänster/höger variant på stolpe.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-27 klockan 03:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Notera också, att jag inte har sagt att signalerna aldrig kommer att vara tillgängliga för MP, men det lär dröja. Jo det finns massor med lösningar. I det fallet så kan du lägga ner mycket tid tydligen, men att sätta ut ett extra objekt (scenery signal) är för mycket jobb? Fördelen med ett scenery objekt är ju att du kan placera det exakt var du vill, med olika monteringsalternativ (= mer realistisk bana).
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-28 klockan 06:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När det gäller MP så har jag hela tiden med det i tankarna, framför allt när det gäller tågklareraren och autopiloten. Alla mina objekt fungerar för MP. Men sen om jag kommer att ladda upp dom till DLS, är en annan historia. EDIT: Ny tråd (flyttade inlägg) som handlar om Svenska objekt och Multiplayer.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-28 klockan 06:38. |
|
![]() |
![]() |