Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-26, 21:30   #1
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Själva signalerna är sceneryobjekt som man kopplar till osynliga signaler som är trackside.
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 00:42   #2
Bern
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henrik645 Visa inlägg
Själva signalerna är sceneryobjekt som man kopplar till osynliga signaler som är trackside.
Tack för svaret , men då blev det lite för tungjobbat, bygger man rutt ska det vara enkelt, för mycket bökande så får det va..finns betydligt enklare att använda av det inbyggda, inklusive..för.block..huvud mm.

Ett önskemål dock har jag..när man släpper grejor här skulle jag gärna se kompatibilitet med vilken version.. blir så mycket enklare då liksom
Bern besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 03:54   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bern Visa inlägg
Tack för svaret , men då blev det lite för tungjobbat, bygger man rutt ska det vara enkelt, för mycket bökande så får det va..finns betydligt enklare att använda av det inbyggda, inklusive..för.block..huvud mm.

Ett önskemål dock har jag..när man släpper grejor här skulle jag gärna se kompatibilitet med vilken version.. blir så mycket enklare då liksom
Jag har sagt tidigare att signalerna är kompatibla fr.o.m. Trainz Version 3.1 (vilket är TS2009/SP3) och uppåt. Alltså är dom kompatibla med TS12.

Visst kan det vara enklare att använda dom inbyggda signalerna, men du får aldrig den flexibilitet som dessa nya signaler ger. Och du får dom aldrig att fungera bra, efter svenska förhållanden. Det låter som du inte bryr dig så mycket om att din bana ska fungera för tågtrafik?

Det kommer nog att släppas en trackside variant av samma signaler, någon gång i framtiden, men då blir det bara som vänster/höger variant på stolpe.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-27 klockan 03:57.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 13:39   #4
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bern Visa inlägg
Om man kör enbart ts12 så finns det en orsak till att man använder signaler som är inbyggda eller finns på DLS, utan att gå in något närmare på hur var och varför.
Jo jag bryr mig om hur trafiken fungerar på banan men det finns massor med lösningar på hur man löser sådant.
...
Jag läste ditt inlägg tidigare som om det inte gällde MP i ditt fall, "utan för privat bruk".

Notera också, att jag inte har sagt att signalerna aldrig kommer att vara tillgängliga för MP, men det lär dröja.

Jo det finns massor med lösningar. I det fallet så kan du lägga ner mycket tid tydligen, men att sätta ut ett extra objekt (scenery signal) är för mycket jobb? Fördelen med ett scenery objekt är ju att du kan placera det exakt var du vill, med olika monteringsalternativ (= mer realistisk bana).
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-28 klockan 06:05.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 04:33   #5
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bern Visa inlägg
Den blir till att börja med för privat bruk, men om det visar sig att jag och min polare vill köra MP så faller mycket svenskt mtrl på en gång.
Så med det i bakhuvudet så blir det som det blir med vad man använder.
Varför lägga ner många timmars jobb på en rutt med saker som då kanske inte funkar i MP i ts12 som du får göra om utifall man plötsligt bestämmer att man vill köra mp på just den rutten.
Vad jag vet har jag aldrig sagt att jag inte har läst att det ska läggas upp dittan eller dattan på DLS..så den diskussionen kan vi lägga ner direkt.
Nuvarande ägare till Auran har kanske valt en synnerligen idiotisk lösning på MP i ts12, men det får vi leva med men det är som det är.

Men efterlyser fortfarande att det i DL sektionen underlättar om det i topicen står vad objektet..banan eller annat är byggt i för version.
Det jag gör idag gör jag för nuvarande versioner av Trainz. Jag jobbar med skript, och jag använder den senaste tekniken. F.n. så inkluderar det även TS12.

När det gäller MP så har jag hela tiden med det i tankarna, framför allt när det gäller tågklareraren och autopiloten. Alla mina objekt fungerar för MP. Men sen om jag kommer att ladda upp dom till DLS, är en annan historia.

EDIT: Ny tråd (flyttade inlägg) som handlar om Svenska objekt och Multiplayer.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-28 klockan 06:38.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009