![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Har förstärkt nitrader, ändrat typsnitt (Person) och "gråat" taket. Vagnen har gått till mina betakumpaner för test. Korvtiger får väl kolla detaljer, Ekan texturerna och Bengan lite allmänt som ingen annan ser!
God natt:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Lennart, snart kommer korven med en ny protest. SJ som på ritningen, ingen metkrok. Om jag har förstått rätt.
EDIT: Glömde bara att lägga till, att hon ser ruskigt snygg ut.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-10-03 klockan 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
jag tror jag lyckats övertyga vår "superchargör" om att vagnen hade metkrok, åtminstone mellan 1937 och 1939 när det nya "typsnittet" kom. Min vagn får väl gälla för leveransutförande och vidare eskapader tar väl du och Ekan hand om!? Korvtiger är ett ruskigt bra "bollplank" därifrån kommer nästan bara "dödande" smaschar! Jo men visst: L
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det som hänt idag är följande:
Så, nu har alla delar animerats och en texturegroup är förberedd (innehåller ännu ej några texturer). 1. När man stannar vid en station med passagerarstöd så öppnas grindarna på den sida som vetter mot perrongen och tjänstekupéns fönster dras ner på den sidan. 2. I Surveyor kan man öppna skjutdörrar och då öppnas även resgodsavdelningens fönster (för vädring och insikt). 3. Vid koppling sköter STL nu även bryggor och gavelgrindar. Ännu ingen lastkö men det kommer så småningom (avskyr det jobbet!). Har med varm hand överlämnat texturförbättringsarbetet till Ekan och Korvtiger. Har plockat till en s.k. SJ-metkrok av 1937 års modell??? bifogar en bild: Undrar om det är rätt Krok???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-10-04 klockan 21:11. Anledning: Ny screenshot |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Om det är samma vagn som Bengan länkar till i inlägg # 16 så kan man se att just den i alla fall har en handbromsvev, kanske finns möjlighet till fler alternativ till denna vagn. Men den är väldigt snygg och stiltypisk, snyggt jobbat Lan önskar att jag var lika kreativ.
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Senast redigerad av stickanw den 2010-10-04 klockan 23:05. |
![]() |
![]() |