Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-03, 04:45   #1
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Byggt några huvuddelar, som jag skall rendera och använda för att lägga ihop till en preliminär textur så att jag kan börja mappningen (annars får man all mappning i slutet och då ger man lätt upp för det är så tråkigt). Bara man har vagnens väggar, tak, golv, rambalk, fönster och dörr på plats och renderat varje del till en huvudtextur och en fönstertextur brukar allt flyta på ganska bra sedan.
Använder du Blender för att kunna skapa denna modell? Det är väl inte GMax??
För övrigt håller jag med övriga om din modell........
vovven47 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 07:33   #2
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

wow!!!!!!!! Tänk att du hinner med alla tåg du har byggt!!!!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 13:54   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard 101003 f.m

Texturering och mappning av huvuddetaljer så gott som klart. Nu återstår smådetaljer, fästpunkter, märkning, animerade skjutdörrar, gaveldörrar, grindar och övergångsbryggor enl. STL-konceptet. Texturen blev rätt bra utan fototextur?

Jo, jag använder gmax och corel photopaint!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 3.jpg (33.4 KB, 72 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 14:23   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Texturering och mappning av huvuddetaljer så gott som klart. Nu återstår smådetaljer, fästpunkter, märkning, animerade skjutdörrar, gaveldörrar, grindar och övergångsbryggor enl. STL-konceptet. Texturen blev rätt bra utan fototextur?
Texturen blev grymt bra utan fototexture .
Liksom hela vagnen ser ut att bli .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 14:30   #5
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Kanske denna bild, går att använda som fototexture.

http://frykmodell.se/produkter/banverket/f5/f5_sala.jpg
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 17:08   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Nu börjar du få grepp om det här med texturer!

Har lite påpekanden,
hållarna till fotstegen är för tunna.
Sedan får du gärna lägga till väldigt svaga skuggor under nitraderna, vilket gör texturen ännu snyggare!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 17:15   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard 101003 e.m.

Tack för all konstruktiv kritik! Har jobbat på med detaljer och annat, har så mycket återvinningsdelar och texturer så jag klarar mig långt med klipp, klistra, merge och mappa om - pinnar på bra nu! Några renders att kritisera:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 3_5.jpg (34.8 KB, 118 visningar)
Filtyp: jpg 4.jpg (48.4 KB, 118 visningar)
Filtyp: jpg 5.jpg (43.0 KB, 118 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 14:30   #8
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Ser mycket bra ut! glöm inte bort att lägga till inredningen för personalen!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009