![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Vart har du hört att de försvinner nu då? Det var sagt för flera år sedan att de skulle försvinna då och då, men än kämpar de tappert vidare.
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Försvinna skulle de redan vid Årsskiftet 2007/2008, men till våren/sommaren 2011 kommer de än rulla fram på våra järnvägar, om inte ännu längre
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]() Citat:
![]() RIP X1 1968-2010 MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-16 klockan 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När X1-orna nu nån gång försvinner för alltid ska jag personligen vinna på Lotto och köpa en!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Detta är fakta det är inte jag som skrivit detta läs igenom nu
X1orna får några veckors extra överlevnad. X1-Enheterna 3096 och 3084 valde SL att slopa i mitten på Juni 2010. Enligt plan skulle tåget köras till skrot förra veckan, men har inte blivit av och kommer inte heller att bli av på ett tag. P.g.a banarbeten samt elektrifierande av banan mellan Kristinehamn och Nykroppa kan inte tågen transporteras på sträckan. Därför kommer inte de slopade enheterna att köras i skrot förrän Augusti, möjligtvis September, då underhållsarbetet tillfälligt stoppas. Eneheterna kommer dock inte kunna vara sysselsatta hemma i pendeltågstrafiken, då reservdelar har plockats från båda enheterna. Snart är X1 ett mine blått och jag Rasmus säger farväl X1 ![]() RIP X1 1968-2010 MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-16 klockan 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Skönt att höra! Då behöver jag inte spela på Lotto ännu på ett tag då!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
jag säger också ett farväl till X1, deras tåg var så fina
![]() |
![]() |