![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 12
|
![]()
Vi får väl tävla!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
|
![]()
Denna tråd handlar om X1 och inte om trissloter men låt gå.
![]() MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-22 klockan 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Haninge
Inlägg: 37
|
![]()
Som Mikey skriver, X1 kommer få gå i åtminstone att halvår till. De skall vara kvar över vintern, och dessutom ska alla 15 enheter hinna skrotas. Men då hinner det nästan bli en ny vinter, och då kanske ytterligare ett par enheter sparas. Skulle tippa på sommaren 2011, eventuellt våren 2012.
![]()
__________________
Jag är tacksam för både konstruktiv (inkl. fototeknisk) och positiv kritik. Besök gärna min Hemsida för fler bilder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
|
![]() Citat:
![]() ![]() Jag vill inte att X1 ska försvina gammla 40 åringarna har varit med så länge men jag säger ändå farväl till X1 för deras storhets tid är över och det finns inte så många kvar och alla står och inväntar döden. Tyvär lyckas Euromaint oftast med sitt arbete så man får inte se X1 ute itrafik så ofta längre men skönt käns det att få sätt en förarhytt i X1 medans dom fortfarende finns. Men X10 och X60 fick jag också se. Var häftigt inne i depån fick bland annat se en aldeles ny motor till X60 och den var så liten men så mycket kraft i. Nä några X1 finns kvar men många är skrotade skulle vara roligare med tågboilag som har flera olika tåg och det gäller alla men dyrare ochså olika delar till och verktyg till alla olika tåg RIP X1 1968-2010 (För dom flästa) Men några X1or är ännu Still going strong! Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-10-13 klockan 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag har åkt X1 en gång, och det var en gång för mycket. Maken till sunkiga tåg har jag aldrig varit med om (utom gamla generationens S-tog i Köbenhavn, i avdelningen för rökare).
__________________
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare ssg
|
![]()
Det är ju det som är charmigt ju :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Eskilstuna Sweden
Inlägg: 50
|
![]()
R.i.p. X1 1968-2011.
__________________
Mvh TGOJ gubben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare ssg
|
![]()
Ja efterföljaren X10 lever troligen hos SL kvar till 2017 när Citybanan öppnas. Så snart försvinner de med...
Tror inte SL rustar upp dessa för ERMTS och stationerna längsmed Citybanan anpassas för X60. Och vid tidpunkten för öppnandet av Citybanan så fyller de äldsta X10/X11 35 år. De är med andra ord redan 30 år idag, nästan iaf... Fast man vet ju aldrig men ett illavarslande tecken är ju att Skånetrafiken fasar ut sina X11or... |
![]() |
![]() |