Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-13, 11:11   #1
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard Problem med C20 på U-bahn

Installerade för en stund sedan C20 v0.5 och tänkte köra lite, så jag satte ut ett tågsätt på U-bahn. Men efter att jag satt tåget i rörelse får jag stup i ett upp felmeddelanden, det är rätt störande eftersom de är ganska många. På bilden nedan kan ni se hur det meddelande jag först fick upp ett antal gånger ser ut. Någon som vet vad man kan göra åt det här?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg felmeddelande.jpg (41.0 KB, 79 visningar)
Joel besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 11:18   #2
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joel
Installerade för en stund sedan C20 v0.5 och tänkte köra lite, så jag satte ut ett tågsätt på U-bahn. Men efter att jag satt tåget i rörelse får jag stup i ett upp felmeddelanden, det är rätt störande eftersom de är ganska många. På bilden nedan kan ni se hur det meddelande jag först fick upp ett antal gånger ser ut. Någon som vet vad man kan göra åt det här?
Kan inte ge ett 100% svar, men en misstanke om vad som felar. På U-bahn så samverkar tågen och banan via skript. Om du sätter ut fordon som inte är anpassade till U-bahn kan det ge olika felmeddelanden. Det tror jag är felet. C20 är inte anpassad för U-bahn.

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 11:26   #3
Joel
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje
Kan inte ge ett 100% svar, men en misstanke om vad som felar. På U-bahn så samverkar tågen och banan via skript. Om du sätter ut fordon som inte är anpassade till U-bahn kan det ge olika felmeddelanden. Det tror jag är felet. C20 är inte anpassad för U-bahn.
Det låter troligt, frågan är bara om man kan göra något åt det?
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 11:26   #4
Robert
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Just den rutten använder speciella triggers som bara stöds av tunnelvagnarna som finns med i själva huvudfilen. Man kan ju ta bort alla dessa triggers, men det tar ett bra tag.
Robert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 11:42   #5
Joel
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tåg-Robban
Just den rutten använder speciella triggers som bara stöds av tunnelvagnarna som finns med i själva huvudfilen. Man kan ju ta bort alla dessa triggers, men det tar ett bra tag.
Ah, så kan man nog lösa det. Men då kommer nästa fråga istället, jag kan inte öppna dörrarna på tåget när jag kör med det på U-bahn. Går det också att lösa? För övrigt öppnas vissa av dörrarna automatiskt när jag stannat vid en vanlig station med passagerarstöd, alltså inte på U-bahn. Ska det vara så?

Senast redigerad av Joel den 2006-08-13 klockan 11:47.
Gammal 2006-08-13, 11:55   #6
Robert
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Jag tror att det också har med någon trigger att göra.
Robert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 11:55   #7
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joel
Ah, så kan man nog lösa det. Men då kommer nästa fråga istället, jag kan inte öppna dörrarna på tåget när jag kör med det på U-bahn. Går det också att lösa?
Om du kör TRS2004 kan du via TrainzObjectz byta ut alla triggers mot någon annan vanlig trigger så borde problemet med felmeddelandena försvinna.

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 12:35   #8
Joel
Medlem

Standard

Testade att ta bort alla triggers på en liten del av rutten, och det kommer inte längre några felmeddelanden. Men när jag stannat vid en station får jag upp ett meddelande som ni kan se på bilden nedan, samt att inga passagerare stiger på.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg felmeddelande.jpg (46.7 KB, 71 visningar)
Gammal 2006-08-13, 15:48   #9
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Detta finns väl redan omnämnt i massor i U-bahntråden i "Julafton för alla T-baneälskare" likaså tror jag att det ligger i "C20 i TRS2006" i 3D-desigforumet.
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.