Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Problem med C20 på U-bahn (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13103)

Joel 2006-08-13 11:11

Problem med C20 på U-bahn

1 bifogad(e) fil(er)
Installerade för en stund sedan C20 v0.5 och tänkte köra lite, så jag satte ut ett tågsätt på U-bahn. Men efter att jag satt tåget i rörelse får jag stup i ett upp felmeddelanden, det är rätt störande eftersom de är ganska många. På bilden nedan kan ni se hur det meddelande jag först fick upp ett antal gånger ser ut. Någon som vet vad man kan göra åt det här?

Rojje 2006-08-13 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Joel
Installerade för en stund sedan C20 v0.5 och tänkte köra lite, så jag satte ut ett tågsätt på U-bahn. Men efter att jag satt tåget i rörelse får jag stup i ett upp felmeddelanden, det är rätt störande eftersom de är ganska många. På bilden nedan kan ni se hur det meddelande jag först fick upp ett antal gånger ser ut. Någon som vet vad man kan göra åt det här?

Kan inte ge ett 100% svar, men en misstanke om vad som felar. På U-bahn så samverkar tågen och banan via skript. Om du sätter ut fordon som inte är anpassade till U-bahn kan det ge olika felmeddelanden. Det tror jag är felet. C20 är inte anpassad för U-bahn.

Joel 2006-08-13 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Rojje
Kan inte ge ett 100% svar, men en misstanke om vad som felar. På U-bahn så samverkar tågen och banan via skript. Om du sätter ut fordon som inte är anpassade till U-bahn kan det ge olika felmeddelanden. Det tror jag är felet. C20 är inte anpassad för U-bahn.

Det låter troligt, frågan är bara om man kan göra något åt det?

Robert 2006-08-13 11:26

Just den rutten använder speciella triggers som bara stöds av tunnelvagnarna som finns med i själva huvudfilen. Man kan ju ta bort alla dessa triggers, men det tar ett bra tag.

Joel 2006-08-13 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tåg-Robban
Just den rutten använder speciella triggers som bara stöds av tunnelvagnarna som finns med i själva huvudfilen. Man kan ju ta bort alla dessa triggers, men det tar ett bra tag.

Ah, så kan man nog lösa det. Men då kommer nästa fråga istället, jag kan inte öppna dörrarna på tåget när jag kör med det på U-bahn. Går det också att lösa? För övrigt öppnas vissa av dörrarna automatiskt när jag stannat vid en vanlig station med passagerarstöd, alltså inte på U-bahn. Ska det vara så?

Robert 2006-08-13 11:55

Jag tror att det också har med någon trigger att göra.

Rojje 2006-08-13 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Joel
Ah, så kan man nog lösa det. Men då kommer nästa fråga istället, jag kan inte öppna dörrarna på tåget när jag kör med det på U-bahn. Går det också att lösa?

Om du kör TRS2004 kan du via TrainzObjectz byta ut alla triggers mot någon annan vanlig trigger så borde problemet med felmeddelandena försvinna.

Joel 2006-08-13 12:35

1 bifogad(e) fil(er)
Testade att ta bort alla triggers på en liten del av rutten, och det kommer inte längre några felmeddelanden. Men när jag stannat vid en station får jag upp ett meddelande som ni kan se på bilden nedan, samt att inga passagerare stiger på.

vfp420b 2006-08-13 15:48

Detta finns väl redan omnämnt i massor i U-bahntråden i "Julafton för alla T-baneälskare" likaså tror jag att det ligger i "C20 i TRS2006" i 3D-desigforumet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.