![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Bengan:
Jag har ju lagt in "Alt-x" kommandot vilket medför att motorn stängs/startas beroende på i vilket läge den befinner sig i. Kommer inget fönster härom, utan du hör antingen motorn stängas av eller startas upp. Om det var detta du var ute efter........ Vad gäller AI- kommando så finns det inget mig veterligen. Dock har jag skapat ett sådant kommando till några av mina fordon. Observera att även script filen till fordonet i fråga måste ändras. Siktar dock på en generell lösning! Se figur, där jag även lagt in AI kommandot "Byt hytt sida". ![]() lan: Generellt så kan man säga att ånglok och diesel fordon kan bogseras. El-fordon innebär problem, eftersom ett nedkopplat el-lok som kopplas till ett annat aktivt el-fordon leder till att pantografen går upp på det nedkopplade loket. Inget att göra åt, tror jag? Dock kan ett ånglok eller diesel lok bogsera ett avstängt el-lok. Vad gäller T41 och pantograf så uppstår inga problem. Håller på att uppdatera T41 loken. Så sammalunda borde gälla T23-an..... |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|