![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
De Da ekan gjorde för några år sedan som inte stämde när du fixade genomskinliga rutor mm har jag passat in så de stämmer bra till loket nu ... Kan lägga upp en av de jag fixat till så du kan jämföra ..
Senast redigerad av rac_hammer den 2014-12-12 klockan 04:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som återstår är det som rac-hammer tagit sig an - att få till ett antal olika texturer i varje loks texgroup. Vad jag gjort är att tilldela varje lok en egen fungerande texgroup (som fungerar både till STW och STL-loken.
I kölvattnet efter detta gjorde jag likadant med de 6 Ra-loken. Texgroupsen består till vidare bara av en textur och enda skillnaden mot standardteturen är att vinghjulen i ändarna är ersatt äv den vita målade loggan. Men här öppnar sig nu kompletteringsarbete av den som känner sig hågad. I downloadtråden kommer de 6 Ra-loken och de 3 texgroupsen att läggas upp:
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Har nog stött på ett litet bekymmer är jag rädd för plogen på loket tar alltid texturen från original loket och inte från texturen man väljer i gruppen. Så antingen om jag ändrar till en sliten färg i lokets original textur så passar det inte med ljusare lok, och väljer jag originalfärgen skär det sig med slitnare lok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ang plogar så tycket jag personligen att dom kan vara lite "skitiga" oavsett om loket ser rent ut eller inte, för det krävs inte mycket för att dom ska bli smutsiga.
Här är ett exempel på två Da lok som är relativt rena men med plogar som man inte kan avgöra om dom är röda eller gråa ![]() http://i50.tinypic.com/2113p55.jpg Dessutom så kan du tydligt se där att färgskillnaden på lok och vagnar som du var inne på förut, att det även existerar i verkligheten. Dessutom så ger det lite liv i det hela tycker jag. ![]() Otroligt snyggt jobb med dessa texturer! Och fortsätt kämpa på! Med det så lägger jag nog ner det Da projekt jag höll på med för dom är inget emot dina. ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Rely skicka dina så lägger jag till dem med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det går att fixa i config genom att tilldela en texture till varje plog. Då får plogarna den textur man väljer i propertytutan. Skall göra det på Da STL och visa här, så kan du sen göra det på alla lok.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|