![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Jag har en "tråd" i mitt script program som kollar pantograf läget var annan sekund. Scriptet får då ett av nedan alternativ som svar: // 0 = both down // 1 = front panto up // 2 = back panto up // 3 = both up Vad gäller Of loket så händer följande när ni trycker "end" tangenten: Bägge pantografer upp Bägge pantografer upp Bägge pantografer ned Bägge pantografer ned Så ni måste trycka "End" 4 gånger för att stänga av motorn. Tredje gången ger synligt bägge pantografer ned, men mitt script får "back panto up", varför scriptet INTE kopplar ned motor, torkare osv. Kolla mitt nedladdade Dm lok idag, som uppför sig helt enligt reglerna. Så frågan är: Hur är pantograferna definierade på Of jämfört med Dm loket? PS. Jag var själv väldigt konfunderad när jag testade ut detta lok, innan jag förstod! |
|
![]() |
![]() |