![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Hej!
Jag undrar från vilka länder kommer tågen på DVD filmen på DVD Edition? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det verkar filmat i Östra USA.
Jag snabbtittade och noterade följande bevarade ågnlok samt lite Dieslar. Norfolk & Western 611 4-8-4 egna verkstäder 1950 (ett av de sist byggda ångloken i USA) UP 3985 4-6-6-4 Challenger ALCO 1944 (ett av de få ånglok som varit registrerat som driftslok ända till nu) "Clinchfield 676" fusk! Det är UP 3985 med påklistrade skyltar NickelPlate 587 osäker Southern 4501 2-8-2 Western Maryland 6. 3 truck Shay LIMA 1945 Det sist byggda Shayloket Oidentifierbar Shay (troligen fd Feather River nummer 3 LIMA 1923) Diverse Dieslar, mest 2-taktare (EMD) från RF&P Dock en CSX GP30 i en sekvens samt några Conrail GE lok.
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2005-10-07 klockan 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag har beställt hem och tittat på fyra av Greg Scholls DVD-filmer som annonseras på 2006 DVD:n, bl.a. en 90min lång om snöplogning i 3-4meter djup snö (på sina ställen) med en ångdriven snöslunga i monsterformat, påskjuten av tre ånglok på Rio Grande.
Så mycket svart rök har jag aldrig sett! Även övriga filmer med ångtåg höll mycket hög teknisk standard, både bild- och ljudmässigt. Filmerna finns också i VHS-format, men jag är tveksam till om standarden tillåter visning här. /Håkan M |
![]() |
![]() |