Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-29, 21:20   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Unhappy Ny patch till KMJ 3.1 av Pierre


Hej
Pierre har fixat lite med KMJ 3.1.
Han har lagt in en hel del nya 3D-"människor", en del av dom är animerade "tågmuppar"

Pierre har oxå lagt in en del nya 3D-objekt,såsom containerkranar mm.

En mycket trevlig liten uppdatering........
Det ända som ja gjort,är att maximera framerate och laddhack, som lätt blir lidande av för mycke animerat och polygontunga objekt.

BORTTAGEN, funkade ej

SORRY

Jag hoppas att patchen funkar med KMJ 3.1, men för säkerhets skull, ta en kopia på rutten innan



__________________


Senast redigerad av Hawk den 2005-08-31 klockan 16:18.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 19:07   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kul att du la upp patchen Hawk!

Nån som testat den? Vad tyckte ni?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 19:09   #3
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Cool Modem Killer

Kul med en ny patch till KMJ Hawk!

Nu skall jag bara hitta någon med bredband så jag kan tanka hem filen på rimlig tid och sedan testa den i lugn och ro... ;-)
__________________
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 08:52   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Installerade den men får en massa fel att objekt saknas när jag försöker starta upp längst västerut (vid museet). En oändlig rad av Ga***1, Ga***2 osv där jag blir tvungen att avbryta MSTS. Gick tillbaka till version 3.1 och då är det inget problem.
Har den superkomprimerade version 3.1 med tillhörande rullande material.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 13:24   #5
Knubbsälen
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 45
Standard Ny patch till KMJ 3.1 av Pierre

Hej!

Roligt med en ny patch till KMJ.... Jag får också upp en hel del varningar för saknade filer när jag startar vid hamnpiren "grass_triple_3t.s, grass_triple_3t_green.s, ship.s" sen låser sig spelet. Om man startar på Kvarndalen C fungerar det och man ser den animerade växlaren knalla omkring mellan spåren. Även den nya hamnkranen verkar fungera. Jag har den "normala" versionen av KMJ 3.1 installerad.

Till KMW: Har du lagt in Tjalles nya kontaktledningsstolpar i texture och shapes mappen???

Kenneth "Knubbsälen" Andersson Växjö

Senast redigerad av Knubbsälen den 2005-08-31 klockan 15:05.
Knubbsälen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 16:14   #6
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Unhappy

Hej

Ja de va som ja misstänkte, patchen funkar inte till kmj3.1
En del filer har blivit ändrade i själva rutten, bla dom nya stolparna plus lite annat pill.
Så ja beklagar.

Får försöka fixa en ny patch senare.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 19:22   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Synd att det inte fungerade, men det borde man ju förstått. Jag skulle gjort den på en ren version av KMJ 3.1...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 19:42   #8
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Synd att det inte fungerade, men det borde man ju förstått. Jag skulle gjort den på en ren version av KMJ 3.1...

Gör som jag! Andvänd sökkänsten som finns i windows och sök på dom filerna som fattas så finns dom säker i någon annan route som finns installerad.
För mig funkade det perfekt. Tror det handlade om ca:8-11 olika filer.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 19:58   #9
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Post Lite av vad jag såg och saknade...

Gantry, Svenska kontaktledningsstolpar saknades - fixat
En Fäbod (som jag inte kan hitta i mina samlingar)
En Gigantisk massa animerade flaggor av olika nationaliteter - De nordiska fixade
Elväxel - fixat
Stenbumlingar (Rock)
Kastanjeträd
Träd 17
Grästexturer som "Knubbsälen" anmärkte på
Något som börjar på "Dark" som jag inte kan koppla till något speciellt (körde dock i en av tunnlarna när denna varning uppenbarade sig.
Belysningsarmaturer (Holländska) Lantarp* - fixat

Har inte hunnit se allt, men det vore kul om man fick ihop en komplett samling för oss som har börjat härja med patchen.

Ger inte upp i första taget ;-)
__________________
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer

Senast redigerad av SubTrain den 2005-09-02 klockan 20:00. Anledning: Belysningsarmaturerna kom jag på saknades också
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009