Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-22, 20:37   #1
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard Problem med SpyWare virus

Hej

Plötsligt så dök det upp ett meddelande om att jag drabbats av ett alvarligt spywarevirus en dag då jag var ute och surfade. Skrivbordet blev helsvart med text enl. medskickad bild. PÅ listen längst ned bredvis start så skapades en icon som inte går att få bort på normalt vis och klickar jag på egensakper så finns det inga alternativ kvar som möjliggör förändring av utseende på skrivbordet.

Klickar jag på iconen som skapats på listen nere vid start så kommer det upp ett spywareprogram som startar automatiskt och söker egenom datorn och när jag klickar på ta bort samtliga spyvirus som detta program säger sig ha hittat så kommer det upp maningar om att jag skall registrera mig för nedladdad kopia och dessutom måste jag uppge uppgifter om mitt creditcard vilket jag absolut inte har lust med.

Högerklickar jag på iconen för att det skall komma fram ett fönster där jag normalt kan ta bort iconen så går inte det utan det står bara att min dator är infecterad av spyvirus.

Programmet skulle vara gratis stod det fast då undrar man varför man skall uppge uppgifter om credircard för att det sakall fungera. Om det nu gör det.

Någon som kan komma med tips om detta så är jag tacksam.

Kalle
Bifogade bilder
Filtyp: jpg skarm.jpg (53.2 KB, 146 visningar)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.