![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jo jag undrar om man kan plocka bort de signaler i en rutt, tex om man bygger om en rutt, och därefter sätta in de svenska istället? Om man förtydligar: Tar bort alla de signaler som finns och sedan sätter ut de svenska och att man byter ut sigscr och sigcfg samt lägger till de shape- och texturfiler som skall till... Resten fixar väl Routeriter när rutten är klar? MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Nybörjare
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hej.
För att vara riktigt säker om jag fått rätt info är att innan du överhuvudtaget gör ändringar i befintlig rutt är att ta bort samtliga gamla signaler..gör sen ombyggnaden och sist sätt ut dom signaler du vill.. Rätta mig gärna om jag har fått fel info. Lycka till. ![]() Hälsn: X60
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Japp, helt rätt som x60 säger.
Gången är som följer:
Min erfarenhet av att göra rebuild med monbterade signaler är att det blir luriga fel, som inte upptäcks förrän man gör avancerade aktiviteter. Av karaktären rött ljus in i blocksträcka, som inte alls finns något fordon i eller ens i närheten av att blockera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för de svaren...Då vet jag hur jag skall göra, och då kan jag gå vidare... MVH Kenneth