![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej, jag undrar om någon har gjort eller skulle vilja göra platformarna till Stockholm C.
Jag har inga ritningar på platformarna men jag har skalenliga spårplaner över hela Cst som jag kan scanna. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Hej,
Jag ska göra plattformar till Cst men bara för MSTS, jag skulle vilja se hur dina ritningar ser ut på Cst, kan jag få en kopia eller vart kan jag få tag på dem? / Perre |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej Perre! Om du gör platformarna i gmax så kan man väl gör dem för trainz också?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag använder TSM och eftersom jag är helt okunnig på Trainz så kan jag ju inte lova nåt. Senare kanske när jag fått till dem till MSTS eller om nån annan kan ta över mina filer och konvertera om det går? Skulle vara trevligt att se hur dina ritningar ser ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Om du använder TSM så kan du inte konvertera till trainz.. TSM är byggt enbart för MSTS
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.com ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson http://www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Pierre.
Vore bra om du gjorde dem i GMax, då kan båda simulatorerna dra nytta av ditt arbete. Synd att det skall vara så svårt att ha ett vertyg för flera simulatorer och bara ha export för respektive. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
gec44-9w.
Om du har möjlighet att skicka över ritningarna. Så kan jag göra ett försök att bygga det i Gmax. Tanken är då att försöka bygga hela Stockholms C i ett enda stycke med perronger utan byggnader. Har ju varit och plåtat av hela Centralen från perrong till perrong, så bilder sitter jag inne med. Men min kunskap av Gmax är ju inte den bästa, så om det blir något i slutändan är en annan fråga, men ett försök kan jag göra. Min mail om du vill skicka ritningarna. bengtljunggren@telia.com Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle också behöva fota lite runt Cst först, men har du redan gjort det Bengan så kanske du kunde skicka några bilder? Jag har hittat mkt bilder på nätet runt Cst som är bra, men inte på själva stationen, där finns det mkt att göra annars med kameran. Sen är det ritningarna, kan man få ta del av dessa med?
/ Perre |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citat:
Jag har för mig att dessa bilder ligger arkiverat här i forumet under Bengans bilder eller har gjort det. Kanske dom inte ligger kvar, är väl en 3-4 år sedan som dom togs. Har dom annars, här hemma liggandes på en cd. Är väl ca: 200-250 bilder på 30Mb. Kan skicka dom till dig, om dom inte finns här i arkivet. Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
(jag är lite ny med det här så jag hoppas att jag inte postade en ny tråd utan ett svar!)
Bengan, skulle du kunna skicka bilderna på Cst till min mail: willekingen@hotmail.com, jag vet inte om det fungerar men jag gjorde om kontot så att man kan öppna det i outlook. Kan det ta imot så pass stora filer då? Sen en till fråga: Vet ni om man bara kan lägga in en tga-bild i Hog och göra så att den visas som textur i TRS, och i så fall vad bestämmer vilken skala den ska vara i; alltså om kartan är 50x50 cm stor och i skala 1:2000, vad säger då att den kommer att bli 2 baseboards stor? PS jag talar om "färgkartan" inte höjdkartan DS Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Om du vill kan jag skicka en CD till dig så kan du bränna bilderna på den? 30MB är för mkt för min mailbox. Ange din adress på min mail som finns i medlemsslistan. Hade du ritningar med på Cst så ta med dem? Ska bli intressant att studera dem och se om det går att göra nåt vettigt av detta sen. Men jag bygger bara för MSTS, värt ett försök ändå. Tack på förhand! / Perre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]()
Perre.
Bor du i Stockholm. Bor själv söder om stan (Huddinge), men jobbar norr om eller snarare i hela västerort. Så jag far fram och tillbaka mellan dessa sidor. Du kanske rent av, bor jämns med vägen för mig. Skulle ju då kunna bränna in bilderna och lämna över dom till dig om det inte blir allt för stor omväg. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
stockholm C | gec44-9w | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2004-01-30 17:04 |
Med Linx till Stockholm | Pson | Off-topic | 6 | 2003-07-01 22:39 |
Med Linx X 2000 till Stockholm | Pson | Off-topic | 9 | 2003-05-10 22:48 |
Stockholm C - Arlanda | sjonas | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-03-06 23:17 |
Stockholm - Göteborg | Macley | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 9 | 2002-07-23 15:18 |