![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Igår fick jag massor, då menar jag massor(40-50mail) till hemmailen adresserat från bredbandsbolaget til 40% och Hawk 60%. Det kanske är jag som inte är så haj men får man fråga om bredbandsbolaget har allvarligare problem med spam och virus, det verkar tämligen så iallafall! (jag raderade dem, de var hemmailen som sagt!!!) ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vi har sagt det innan. Bara för att det står "nisse@bredbandsbolaget.com" på avsändaradressen behöver det inte komma därifrån. Virus numera hittar på avsändaradresser. Med andra ord kan du aldrig vara säker på varifrån mailet kommer.
Själv anser jag inte att 50 mail är mycket då jag just får den mängden mail varje dag och har fått det sensaste året. Vid virusexplosioner rör det sig om 80-90 mail per dag. Hur kan jag veta detta? Räknar jag alla mail? Nej, jag har en tjänst hos comviq som gör att alla mail skickasa till min mobil som sms och varje morgon när man tittar på telefonen ser man "54 nya meddelanden". Väldigt lätt att se när det varit större virusattacker på nätet. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Spamassasin
Whiped 2004-04-26: 1453 Virus 2004-04-26: 968 Antal mail idag, whiped = uppenbar spam, virus = bifogade virus Bör nämnas att idag är det riktigt lungt, högtid så kommer det 10-15 virus... per minut |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
hej
![]() Det är inte ja som skickar virus. Ja får själv massor varje dag, ett elände. I dag fick ja en zipfil från någon msts-3D byggare i Europa, men ja vågar inte öppna filen, den va virusmärkt av Norton. Snart så kan man inte använda e-mail längre, dom där jä*la spammarna har fördärvat hela systemet. Om ja har tur, så får ja "bara" ett tiotal virus varje dag, men ibland kan de vara upp mot hundra! ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Är det bara jag som inte får en massa spampost varje dag? På min telia-adress har jag fått max 30 spam-mail på nästan fem år, och på Hotmail får man (jag) numera nästan aldrig skräppost sedan de uppgraderade skräppostfiltrena.
____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Jag fick inte något sånt fram tills någon/några måndader sedan så du var inte ensam. Dessa mailen är kanske inte något att sakna men ändå! ![]() ![]() Ni andra: Jag vet att man kan förfalska sin adress etc men när det står olika filer som har med msts o kmj att göra så blir man misstänksam mot det! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Dessutom så rekommenderar jag www.jetable.org om du måste publicera din adress på något forum till exempel för att få lösenord.
Och alla har väl alltid ett kommersiellt AV-program med de absolut senaste uppdateringarna? o |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
![]() Har någon av er provat MailWasher,det är gratis. Har fått mycket spamm senaste tiden,upp till 5-10 om dagen. Jag installerade MailWasher så nu kan jag se samtliga e-mail som finns på servern och välja vilka som jag ska ta emot. Hoppas att ni som läser det här gillar tipset. Ha en fortsatt trevlig helg!!!!! mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Uhm, jag har en Router, inte många brev om dan, kanske 2-5 (virusfria) brev in månaden, jag tror at min Router stoppar allt annat, och så har jag Norton Anti-virus 2004.
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Brainstorming.... | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 69 | 2005-01-05 20:10 |