Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-10, 18:06   #1
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard Anna Lindh MÖRDAD

Anna Lindh vart idag nerstucken vid NK och har först till sjukhus.

Enligt polis så har hon fått ta emot flera hugg mot bröstkorgen och henns tillstånd är kritiskt...

Mer info inom kort

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-10, 18:11   #2
TÅG503
Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 40
Standard

Hej
Lite mer information. Hon hade fått flera hugg, och en bukskada men tillståndet var inte livshotande.
Gärningsmannen lyckades fly från platsen och är fortfarande nu vid 18-tiden fortfarande på fri fot.

Hälsningar
Micke
TÅG503 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-10, 18:17   #3
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

För er som vill läsa mer: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...358945,00.html

Göran Persson håller presskonferens från och med klockan 18.00 och Aftonbladet uppdaterar kontinuerligt. > Här!

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-09-10, 18:20   #4
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Perssons presskonferans gav egentligen detta:

Anna Lindh har attakerats och få ta flera hugg mot bröstkorgen och opereras just nu. Hennes tillstånd är allvarligt men inte livshotande...


Ingen uppgift om någon gripits...

Beroende på utgången av detta tar Göran ställning imorgon om en eventuell uppskjutning på EMU-röstningen....

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-10, 18:46   #5
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Kvarne

Perssons presskonferans gav egentligen detta:

Anna Lindh har attakerats och få ta flera hugg mot bröstkorgen och opereras just nu. Hennes tillstånd är allvarligt men inte livshotande...


Ingen uppgift om någon gripits...

Beroende på utgången av detta tar Göran ställning imorgon om en eventuell uppskjutning på EMU-röstningen....

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Han sa även att hon vid tillfället inte hade någon livvakt (vilket i och för sig inte var så svårt att räkna ut, men... .

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-09-10, 19:29   #6
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Uppdatering: Operationen pågår fortfarande....

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-10, 21:10   #7
sjonas
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Solna , Sweden.
Inlägg: 289
Standard

Hennes tillstånd väldigt allvarligt!! Stick skador i buken ,skador i levern[V] Polisen har hittat kniven!


X 2000 - Kungen av Svensk Järnväg
sjonas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 08:25   #8
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Uppdatering: Operationen pågår fortfarande. Detta pga att Anna har allvarliga blödningar vid levern och buk...

Läkarnas rapport vid 03.00 tiden finns Här! Klicka på bilden ovanför "Opererad i åtta timmar"



Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 09:18   #9
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anna Lindh är död!

Hon har avlidit....[:0][:0][:0][:0][:0]


05.29 dog en av Sveriges mest älskade politker efter att ha blivit nerstucken...

Hon dog efter massiv blödning....
Jag är chockad..Skolan är chockad....hela Sverige ligger i chock....[xx(][xx(][:X][:X][:0][:0][:0][:0][:0]
Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 09:54   #10
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Sooorg [:0][xx(].

En skicklig politiker har gått bort [V].
Måtte mördaren gripas snarast .


tjalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 10:58   #11
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 364
Standard

11 september kommer nu att skrivas in som en av Sveriges svartaste datum i historieböckerna.

Igår när Anna Lindh blev knivhuggen på NK, var det 25 år sedan Ronnie Pettersson krachade på Monza och avled dagen efter precis som Anna och idag 2-årsdagen av World Trade Center. Inget bra datum det här.

Själv har jag väldigt mycket politikerförrakt i mig och hatar politik, men just Anna Lindh var en politiker som jag hade ett visst förtroende till. Hon verkade vara mjuk och god som person, samtidigt väldigt hård och rak i sitt arbete. En av våra sista riktiga politiker som finns/fanns nu.

Känner det som ett stort slag i ansiktet på mig själv och hela svenska befolkningen. Oavsett vilken partifärg eller sysselsättning i regeringen som personen har, så ska detta inte få hända i en demokrati.
Fast det har hänt förrut och säkert kommer att hända igen någon annanstans.

Är rädd för att det här också kommer att sluta som med Olof Palme.
Att ingen mördare grips.
Tror tyvärr att det bara var tillfällighet att detta skede. Att gärningsmannen såg Anna på NK och råkade ha kniv på sig.
Får hoppas att polisen kan hitta gärningsmannen på NKs övervakningkamror. Annars tror jag att vi får leva med en ovisshet som med Palme, men hoppas vid gud att jag har fel och att mördaren grips snarast.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 16:10   #12
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Det är för jäkligt, men inte oväntat. Det har ju hänt massor av saker nu på senare tid, t.ex. Järnrörsmannen, Gamla Stan m.m. Senast idag blev ett 5-årigt barn knivmördat på en förskola i Arvika.

Det verkar som om regeringen nu har fått smaka på vad dom själva ställt till med. Ja, det är ju dom som dragit ner på psykvården och bestämt att patienterna ska bo ute i samhället (bland vanligt folk), i stället för på hem.

Sen förstår jag inte varför inte läkarna som friskförklarat patienter som på nytt gör något brott, inte kan hållas skyldiga!? Då skulle dom nog vara mer försiktiga på vilka dom släpper ut i samhället igen.

Jag förstår heller inte vad poliserna håller på med. Dessa personer brukar inte vara totalt okända för polisen, dom brukar m.a.o. ofta begå brott och/eller pendla in/ut inom psykvården. När man dessutom hör att dom inte stoppar komunaltrafiken, spärrar av och skickar ut larm till alla poliser, kan man undra om dom egentligen vill ha tag i nån gärningsman????

Jag tycker hemskt synd om Anna Lindhs familj! Har inte mycket till övers för politiker, men dom är ju människor dom också. Och Anna Lindh, liksom Olof Palme, tycker jag verkade vara en av dom bättre.

Jag tror absolut att han som gjort detta, inte planerat detta (och följt efter henne). För då hade han säkert angripit henne på en annan plats än NK, som har vakter, kameror m.m. Kan vara så att han försökt att råna henne, t.ex. ta hennes väska och det har gått snett......vem vet?

Jag hoppas att polisen och säpo nu ändrar sina rutiner och att regeringen ändrar på psykvården, annars har vi snart ett nytt vansinnesdåd igen!





http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 17:48   #13
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

En sak jag bara inte kan förstå är varför inte T-banan stoppades...

Nedgång till T-banan finns mycket nära så järningsmannen kan mkt väl stuckit ner där...

[8]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 17:51   #14
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Det är för jäkligt, men inte oväntat. Det har ju hänt massor av saker nu på senare tid, t.ex. Järnrörsmannen, Gamla Stan m.m. Senast idag blev ett 5-årigt barn knivmördat på en förskola i Arvika.


http://pirpen.cjb.net/
ändrade lite...

jag har hört... men vet inte om det är sant att barnet blev mördat bara för Anna Lindh blev det...

/Leoj

besök gärna:
*ny adress:* http://www.trainz.w3.to
eller mitt forum:
http://invisionfree.com/forums/TrainzpageFORUM/ registrera er gärna där!!
**************************************
allt kan misstolkas bara man är tillräkligt dum...
leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-11, 20:41   #15
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Igår när jag läste Din tråd Kvarne så blev jag väldigt överraskad. Jag började genast leta information om det inträffade och följde Anna Lindhs operation så gott jag kunde.

Det lät bra med Allvarligt, men inte livshotande. Man litar ju på läkarna. Men man hade ändå den här tanken i bakhuvudet, tänk om Anna Lindh dör.

Imorse, när jag steg upp 06.50 satte jag mig och åt min frukost och kollade på TV4's Nyhetsmorgon och den bild som jag fick, var att Anna Lindh's tillstånd hade förbättrats och att faran för hennes liv var över. Inte visste jag då att hon var död...

Vi pratade om det i skolan, kollade på inspelade reportage och tidningar. Ingen visste heller att hon var död, då.

Det kom som en chock att Anna Lindh hade dött. Jag kan inte riktigt förstå att det är sant. Hur kan en människa begå ett sånt här fruktansvärt dåd?

Jag hoppas, att man griper gärningsmannen. Men, som vi alla vet.
Svensk Polis är ett skämt och jag är rädd för att man inte kommer kunna finna Anna Lindh's mördare.

Låt oss alla sända Anna Lindh's anhöriga, främst familj en tanke.

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Till Minne av Anna Lindh ghost Off-topic 0 2003-09-13 18:46
Feskebåten Anna Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 3 2003-06-09 03:58



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009