Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-24, 20:21   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Lätt tankenöt,,,

... då jag skall jobba en vecka och inte kan sitta vid datorn så mycket.

Vi har en linje på rutten Svenska Wupper-expressen. Linjen har följande stationer och resenärer:

Neuss km 31 96 resande
IKEA-Kaarster km 23 18 resande
Kaarster-Mitte km 20 15 resande
Kaarster C km 18 74 resande
Kaarster See km 16 12 resande

Dessa resenärer skall åka någon gång mellan klockan 6-9 på förmiddagen. Hur skulle du lägga upp körningarna, detta är alltså en kort (15 km ) och enkel resa, vänta tills den långa linjen kommer på fråga:
- Vad skulle du köra med för sorts tåg, linjen är elektrifierad?
- Hur ofta skulle du köra?
- Hur många förare behövs?
- Hur många tågset behövs?
- Hur mycket skulle en biljett kosta per kilometer om du fick bestämma?

prova gärna på rutten så du ser att trafiken fungerar med tågmöten, antal tåg och annat...


/Pursche

SVTTL
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-25, 13:56   #2
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Om jag har läst rätt och uppfattat det rätt så svarar jag så här på dina frågor fast jag inte testat rutten, håller på och laddar ner den nu . Bli inte förvånad om jag svara konstigt för jag är astrött.

1. Jag skulle köra med X1x serien samt Regina, eventuellt X9 om det känns bra.

2. Jag skulle kört med 4 tågsätt i timmen, alltså två tågsätt startar från varsin sida och möts på mitten ungefär. Och när dom är vid mitten ungefär så startar 2nya på samma sätt

3. 4 förare hade det krävt men 6 hade varit bra om det hade behövts sättas in fler avgångar samt om någon får förhinder för att kunna köra.

4. Tror 6 tågsätt hade behövts. 4som kör och 2 i reserv.

5. Jag skulle satt 8kr/milen ungefär så en resa på 1,5 mil blir ungefär 12kr. Och sen det dubbla för vuxen. Vet ej om det är billigt.

Som sagt så vet jag inte om jag förstått allt rätt så jag svarade på på det sättet som jag tolkade frågorna





Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-25, 16:55   #3
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ska trafiken ändast gå med svenska tåg.
Eller kommer det även gå att köra med utlänska tåg?

1. Oponera nu att det bar är svenska tåg som ska gå
då tycker jag att X1x serien Lämpar sig bäst på en så kort streka.
men även Y2 och X22 skulle kunna läma sig för den typen av trafik.
Det bör även inte vara mer än Ca 1 vagn per tåg då det är få resande så ett X12 eller X14 skulle nog bli bäst.

2.Trafiken ska väll gå ungefär med 30 min trafik alltså två tåg i vardera riktnig varje timme.

3.4 st behövs men 6 st skulle nog vara bra om det skulle behövas.

4. 4 st + 2 st i reserv. samt ett bergnings lok litt T21?

5.Jag skulle inte sätta ett prise efter km uttan efter antal resande och lägge till största stad. Eller efter antal stationer.
T.ex 4kr stationen?
Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-25, 20:57   #4
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Naturligtvis får ni köra med vad som helst. Själv sitter jag med handdatorn på hotell i Göteborg och svarar.
Om ni vill tänka till ännu mer så går ni in på stw's hemsida. Titta på länken Emu's så ser ni pris på några motorvagnar. Räkna ut hur mycket era upplägg skulle kosta i inköp av materiel. Om just ert materiel inte finns så får ni gissa ett pris.

Notera att jag inte har ett svar på frågan. Detta är en övning inför den andra linjen Dusseldorf till MönchenGladbash som är bra mycket mer avancerad med pendlar, nattåg fjärrtåg och snabbtåg. Mer om den linjen på fredag...

Så småningom skall det finnas aktiviteter att ladda hem med bakgrund av era exempel.

/Pursche

SVTTL
Pursche besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lätt bildgåta! Mson Off-topic 4 2003-08-24 21:39
Baneditorn är lätt! SvN's RECENSION!! Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 5 2001-12-16 13:31



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009