![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
![]() Har byggt lite i TSM och gjort en bränslepump till en mack. ![]() Den har en slang och "pistol"![8D] Det blir dock alltid fler polygons ju snyggare och ju mer detaljerat objektet blir![|)] ![]() Den ligger på 342 polygons vilket är ca. 42 polygons mer än repairmans husvagnar!(en jämförelse...) ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur ofta kommer man att "titta" på själva handtaget och rörmyningen?
Tycker det finns andra saker man kan lägga detaljeringen på. 500 polygoner bör man kunna få till en hel bensinmack på ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
|
![]()
Hej!
Det är ju mycket polys på den men man kan ju göra en lågpolyversion också!? ![]() Det är nämligen så att slangen ligger på mest polys av allt handtaget och rörmynningen ligger "endast" på ca 20 polygons... ![]() Kan ju säga att mitt projekt som involverar bensinmack kommer ligga på säkerligen 3-4 tusen polys |
![]() |
#4 |
Moderator
|
![]()
Hej igen!
![]() har nu minskat ner antalet polygons till ca 140![8D] Tillräckligt månne? ![]() Annars kan jag minska ner ännu mer... Fast då måste nog slangen bort ändå! ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jättesnygg Olis!
Jag tycker inte du ska ta bort mer, då jag vet att pumpen hör till där man tankar lastbilar...... Har du gjort tanken? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
Hej!
Jag har inte gjort mer på dieselfronten men jag har gjort en statoilmack med butik och tak som kommer finnas tillgänlig nånstans senare! ![]() Det blir även en Truck diesel variant! ![]() PS. Macken ligger på 360 polys och kommer hamna på ca 450![8D] Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Snyggare silver? | Pson | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-04-11 17:01 |
Snyggare Train Simulator. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 14 | 2003-01-05 16:43 |
Tips: Snyggare Windows XP | Pson | Off-topic | 4 | 2002-08-06 19:46 |