Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-12, 13:47   #1
Cörran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 75
Skicka ett meddelande via ICQ till Cörran
Standard Då har dom smällt igen

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...330569,00.html

Jag fattar inte hur bussföraren kan va fastklämd om de körde in i baken av bussen...typ...va fan gjorde han i motorrummet?=)

Hoppas alla klarar sig bra...det är ju inte första gången nu. Jag sökte själv till spårvägen, men fick inte börja. Klarade alla test utan problem, goda referenser, massa körkort, fullt frisk och lugn person. Den sista grejen innan anställning var en träff med 2 psykologer, dom kom fram till att jag va krockbenägen...haha, men jag har aldrig krockat. Inte ens drat emot en bil med lastbil och släp. Och de totalvägra att lyssna på min ce-kortslärare, utan gick bara på sina underliga test(deras 2 timmars test vägde mer än den tiden jag kört yrkestrafik (2½år). Och nu är de i behov av 30 nya förare till ringlinjen...jag säger bara, lycka till!!! [}]

Tic
Cörran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-12, 15:44   #2
TheKnight
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 275
Standard

Citat:
quote:Jag fattar inte hur bussföraren kan va fastklämd om de körde in i baken av bussen...typ...va fan gjorde han i motorrummet?=)
Du tänk, jag tänkte precis samma sak som du! Lika förvånad, hur fasen gick det till liksom?
De flesta var ju tydligen lätt skadade, så det är nog ingen fara med de.

//Peter
TheKnight besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-12, 16:00   #3
Daniel R
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , .
Inlägg: 208
Standard

Det var fel i de första uppgifterna som gick ut. Det var spårvagnsföraren som blev fastklämd. Bussen hade stannat för broöppning och blev påkörd bakifrån. Både Aftonbladet, Expressen och DN har samma text, skriven av TT.

Cörran, jag har också sökt till spårvägen och klarade mig också ända fram till psykologiska utvärderingen nere i Lund. Enligt testet var jag FÖR försiktig av mig för att köra spårvagn i stadstrafik...

// Daniel
Daniel R besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-12, 16:54   #4
Cörran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 75
Skicka ett meddelande via ICQ till Cörran
Standard

Daniel --> aa, intressant. För försiktigt?? haha, ja dom är f-n inte kloka nere i Lund. De kanske skulle ha lite folk som kan trafik istället för dom psykologerna.

Tic
Cörran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-13, 00:18   #5
LarryB
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Jonsered, Sweden.
Inlägg: 329
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard

Krockbenägen - sicket uttryck, förresten! Det var väl tur att man hade andra kriterier för 30 år sen när jag blev spårvagnsförare. Hade väl aldrig kommit igenom testen nu Att det rynkades lite bilplåt här och där räknades som en del av vardagen, men att damma in i framförvarande vagn eller buss räknades till generaltabbarna redan då. Konstigt att sånt händer när man har så fantastiska tester... De som slinker genom testerna är väl i klass med Gripen-piloter eller... Men vem vet, det kanske handlar om sjukdom eller nåt sånt så man får inte vara för snabba med slutsatserna.
Var f.ö. ute som konduktör på Lisebergslinjen idag, fick ett par rejäla lass innan GS fått trafiken på någorlunda rätt köl igen.
Skrattade också rått och gott åt texten som låg ute på infoskärmarna på hållplatserna: "Kollision på Göta Älvbron. Ingen kollektivtrafik till Hisingen." - Kunde inga bussar gå på Älvsborgsbron eller i Tingstadstunneln? Inga tåg över Marieholmsbron? Vad hade hänt på Angeredsbron, broarna i Kungälv och med färjorna vid Lilla Varholmen?
Tangentbordskörkort för informatörer efterlyses

/Lars B
LarryB besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-14, 17:09   #6
Cörran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 75
Skicka ett meddelande via ICQ till Cörran
Standard

hehe, jo visst undrar man vilka supermänniskor det är dom söker.

Här har dom en fullt frisk kille, som är intresserad av tåg och sånt (hur många är det egenligen?). Har körkort för saker dubbelt så tunga som en spårvagn, social, lugn och trevlig[:I]...och så säger dom nej!?! hehe, vad var felet på mig?!?[8][}]

Sen...om man nu är en supermänniska, så vill man nog ha lite mer än 16000 i månaden.

Tic
Cörran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-14, 22:18   #7
LarryB
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Jonsered, Sweden.
Inlägg: 329
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard

Med några tjänsteår i ryggen kan man nog komma upp runt 55 000:- som spakryckare på SAS' långlinjer (Airbus A300, Boeing 767 å såna), det håller ju fattigdomen på avstånd. Det är annat, det...

/Lars B
LarryB besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-15, 13:46   #8
netmagic
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Fiskis, Nacka , Sweden.
Inlägg: 26
Skicka ett meddelande via ICQ till netmagic Skicka ett meddelande via MSN till netmagic
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Cörran

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...330569,00.html

Jag fattar inte hur bussföraren kan va fastklämd om de körde in i baken av bussen...typ...va fan gjorde han i motorrummet?=)

Hoppas alla klarar sig bra...det är ju inte första gången nu. Jag sökte själv till spårvägen, men fick inte börja. Klarade alla test utan problem, goda referenser, massa körkort, fullt frisk och lugn person. Den sista grejen innan anställning var en träff med 2 psykologer, dom kom fram till att jag va krockbenägen...haha, men jag har aldrig krockat. Inte ens drat emot en bil med lastbil och släp. Och de totalvägra att lyssna på min ce-kortslärare, utan gick bara på sina underliga test(deras 2 timmars test vägde mer än den tiden jag kört yrkestrafik (2½år). Och nu är de i behov av 30 nya förare till ringlinjen...jag säger bara, lycka till!!! [}]

Tic
Har dom ändrat på artikeln? Nu står det "Spårvagnsföraren fick skäras loss av räddningstjänsten.".

NetMagic
netmagic besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-15, 14:31   #9
TheKnight
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 275
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev netmagic

Citat:
quote:Tidigare skrev Cörran

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...330569,00.html

Jag fattar inte hur bussföraren kan va fastklämd om de körde in i baken av bussen...typ...va fan gjorde han i motorrummet?=)

Hoppas alla klarar sig bra...det är ju inte första gången nu. Jag sökte själv till spårvägen, men fick inte börja. Klarade alla test utan problem, goda referenser, massa körkort, fullt frisk och lugn person. Den sista grejen innan anställning var en träff med 2 psykologer, dom kom fram till att jag va krockbenägen...haha, men jag har aldrig krockat. Inte ens drat emot en bil med lastbil och släp. Och de totalvägra att lyssna på min ce-kortslärare, utan gick bara på sina underliga test(deras 2 timmars test vägde mer än den tiden jag kört yrkestrafik (2½år). Och nu är de i behov av 30 nya förare till ringlinjen...jag säger bara, lycka till!!! [}]

Tic
Har dom ändrat på artikeln? Nu står det "Spårvagnsföraren fick skäras loss av räddningstjänsten.".

NetMagic
Jo, det var ju det Daniel sa...

Citat:
quoteet var fel i de första uppgifterna som gick ut. Det var spårvagnsföraren som blev fastklämd. Bussen hade stannat för broöppning och blev påkörd bakifrån. Både Aftonbladet, Expressen och DN har samma text, skriven av TT.
//Peter
TheKnight besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-15, 16:07   #10
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Det var M31 241 på linje 4 mot Hisingen där både fram och bakskyddet var TOTALT intryckt som krockade med en Den Oudsten på linje 58. Ja, jag vet. Jag bor i Gävle och hur kan jag veta. Dom visade detaljerade bilder från olyckan på TV4 Nyheterna.
Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-15, 17:53   #11
Daniel R
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , .
Inlägg: 208
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Det var M31 241 på linje 4 mot Hisingen där både fram och bakskyddet var TOTALT intryckt som krockade med en Den Oudsten på linje 58. Ja, jag vet. Jag bor i Gävle och hur kan jag veta. Dom visade detaljerade bilder från olyckan på TV4 Nyheterna.
Bara en liten rättning, det var en buss från linje 85, inte 58 som blev påkörd. Linje 58 går inte över Göta Älv-bron.



// Daniel
Daniel R besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-16, 15:02   #12
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Då var den felskyltad. Det stod 58 på bussen!
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aurans forum online igen Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 0 2005-01-25 01:43
Hemma igen prymikom Off-topic 2 2004-07-16 20:43
TRS 2004-frågor igen goran Trainz - Allmänt om Trainz 7 2004-01-13 22:38
Vill börja måla igen och behöver förslag! Trigger Off-topic 9 2003-11-05 00:07
Hej igen DV12 Off-topic 3 2002-12-16 18:37



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009