Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2024, 07:50 AM   #1
vovven47
Medlem
 
Join Date: Jun 2010
Location: Yxlan, Norrtälje
Posts: 1,367
Default Uppdaterade STL loket SWB Y3 16 (Konfigurerbart SJ S10 1731 eller 1733) för TANE elle

SWB Y3 16 i Nora år 2016. Bilden hittad på "nätet"









Uppdateringar/nytt:
1.Nytt ångloks ljud.
2.Ny engine asset.
3.Luftpump hanterande:
______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad.
______I Cabin mode reglerar du själv på/av.
______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. BOLD
4.Loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Både DCC och CAB läge.
__Se nedan videoklipp hur få lok att slira i CAB läge.

https://youtu.be/YzxtF9YqmvM
5. Ångloken kan ställas upp stationära med vevstake rörelser t.ex. på ett museum:

https://youtu.be/S4MAt33Xrsg
Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat):


6.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort.
7.Hyttens dörrar öppnas/stängs via keybrd kommando.
8.Rökskåpets sotlucka och luckorna till vattentanken kan öppnas/stängas via tangentbords kommando.
9. Konfigurera lamporna bak. På/Av/Röd.
10.Konfigurera röd lampa framtill.
11. Alternativ ång vissla via keyboard command. Läs mer i bifogad readMe fil. BOLD
12.Modellerade lok är SWB Y3 16, SJ S10 1731 och SJ S10 1733.
Väljs via "textures" i Surveyor.





Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon, egenskaper och historia:
https://www.mediafire.com/file/wzdao...steam.pdf/file



Ladda ned lok och hytt:
https://www.mediafire.com/file/pov65...05_18.cdp/file

vovven47 besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 07-01-2024, 07:06 PM   #2
Tjatte
Medlem
 
Join Date: Dec 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 269
Send a message via MSN to Tjatte
Wink

skulle vill nu ny start stop för ub växloket

Last edited by Tjatte; 07-01-2024 at 07:14 PM. Reason: ub växeloket
Tjatte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-01-2024, 08:22 PM   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Quote:
Originally Posted by Tjatte View Post
skulle vill nu ny start stop för ub växloket
Finns en Ub från 2018 med start och stopp.
Möjligt att den finns uppdaterad senare.
Vet ej, men här länk till den från 2018.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....2&postcount=35
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009