![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2016
|
![]()
Hej,
här kommer en kanske lite udda frågeställning som jag inte ens vet om den är realistisk att slutföra. Jag skulle av historiska skäl vilja bygga de gotländska järnvägarna i en simulator för att beskriva hur det såg ut då när det begavs sig. Inte i första hand för att "köra tåg". Tänk att få köra längs Visby ringmur norrut från Visby station mot Tingstäde och Lärbro. Det är ju 891 mm smalspår som gäller. Hildings rälsbuss som gick de sista åren på Gotland skulle duga som första fordon. Tanken är att miljön ska vara ungefär 1940-1960-tal med de omgivningar som fanns då. Tänkte bygga hus och detaljer i Sketchup om Ni inte föreslår något annat. Är detta möjligt? Och i vilket sim då? Tänkte för enkelhetens skull använda MSTS eftersom det verkar finnas en hel del gammalt att tillgå redan. Men MSTS är liksom redan slutsåld i affärerna. Open Rails kräver om jag förstått rätt MSTS-plattform. Har försökt läsa in mig men området e lite svårt då Ni flesta verkar vara väl insatta medan jag är på en mycket rudimentär nivå av tågsimulator-kunnighet. PC-kunskapen är inget problem men tänkte ändå köra i XP-miljö. Är jag galen? Ska jag lägga ner redan här utan att ens prova? Ska jag syssla med något annat när jag blir pensionär? /Tomas |
![]() |
![]() |