Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-07, 19:47   #1
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard Historia Tävling

Ännu en tävling ifrån mig! Priset är som i förra tävlingen det mest svenska priset någonsin! Äran!

I denna tävling så kan man välja mellan 2 varianter av bidrag! Dock så får man bara välja ett! Så tänk efter innan du deltar.

Nu handlar det om historia och screenshots som vanligt.

Variant 1:
Återskapa ett historisk järnvägs foto ifrån någonstans i världen! Det kan tex vara fotot på när F1200 spårade ur den 1 oktober år 1918 i Getå. (om jag inte miss minner mig). Eller helt enkelt ett foto som du själv har tagit som du anser har ett större historisk värde! Notera dock att fotot du väljer måste finns med i bidraget! Antingen som länk om du inte äger rätten till fotot eller inte har tillstånd. Eller som foto om du äger rätten eller har tillstånd till att publicera fotot!
Om du väljer denna variant så får du så klart endast bidra med en bild som efterliknar fotot du har valt!

Variant 2:
Göra en egen historia. Du ska helt enkelt komma på en egen historia om en händelse i trainz med hjälp av inte mer än 3 bilder! Nu kan du vara kreativ! Du kan antingen kombinera alla 3 bilderna i en bild och göra som en serietidning eller ha 3 bilder efter varandra och en text till dessa bilder där historian berättas!

Nu menar jag inte en historia som tex "F 1200 ute och kör med ett persontåg år 1918". Det jag vill försöka få fram är kreativa och fantasi fulla historier som kan vara roliga eller intressanta att läsa! Notera att du inte måste ha en järnvägs relaterad historia om du väljer denna variant!
Som ett exempel på variant 2 så skrev jag en historia i Screenshot tråden! Men jag insåg nu att den har för många bilder så samma historia med färre bilder kommer att publiceras i slutet av detta inlägg som ett exempel på vad man kan göra! (Dock så skulle jag föreslå att man skriver en lite längre och bättre historia än så! För att jag vet att ni kan!)

Tävlingen är slut den 7de december och någon dag därpå så börjar omröstningen! Jag hoppas att folk är lika intresserade av denna tävling som av den förra!
Lycka till och låt kreativiteten flöda!

Idag så tog man SJ T41 202 på sin första provtur efter ett längre verkstads besök hos LAns lok och vagn speciallist. Som har Gjort en större revision på loket! (Man kan ju tycka att en tvättning kunde ha ingått i revisionen)
Men efter bara ett par mil så hördes det ett konstigt ljud ifrån motorrummet och man fick genast stanna vid nästa station och förflytta loket till närmsta stickspår ifall att något allvarligt hade hänt med motorn som kunde vara skadligt för omgivningen. Som tur så visade det sig bara att Åssbon hade glömt en flaska av Lyckholms Etta inne i motorrummet. Efter att man avlägsnat flaskan så kunde prov turen fortsätta!

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.