![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... närmare bestämt till Schweiz. Detta lok var mitt första Märklinlok som jag fick av min far 1956 med skenor och vagnar, med en knapp på taket så man kunde öppna dörrarna. (kanske därför jag är så tjôtig med öppningsbara dörrar?). Lite kuriosa är att hela detta paket (med lok, 3 personvagnar + 6 godsvagnar, 14 raka, 18 böjda och 6 elektromagnetiska växlar + trafo, 2 ställpultar och kablar m.m.) kostade farsgubben 60 östmark vilket med svartväxling blev ca. 15 Dmark som motsvarade ca. 15 kr på den tiden. Måste ha svidit i skinnet på min ekonomiske fader
![]()
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Re4/4 fanns i ett antal olika färgsättningar, original SBB-grönt eller rött, TEE röd-gult.
Dessa länkar visar lite av loket och dessutom passande vagnar: http://www.youtube.com/watch?v=XNwlZLCf110 http://www.youtube.com/watch?v=bh8yaB9HU-U http://www.tee-usa.com/store/product31925.html Sista länken visar en HO-modell från Kato med ett 100 ggr högre pris än det farsan betalde för ett helt paket. Tiderna förändras minsann.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kul!
Jag har också sådant Grönt Märklinlok 1958 årsmodell. Det funkar fortfarande trots långkörning. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Varför inte göra ÖBB klass 1043, med tanke på CW diskussionen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
SBB-CFF Re 4/4 I byggt 1947 med Oerlikon Tryckluftsbroms och säkerhetssystem (Häftiga stigningar och utförslöpor i Schweiz). Detta var ett mycket kraftfullt universal-ellok på sin tid. Om och när den blir färdig kommer den väl på DLS där den s.k. marknaden är något större än här i Swedala.
Nästa utmaning blir att forma taket till gavlarna med edge-copy, men jag börjar lära mig även detta numera. "Öfning ger fährdighet" !
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... kan jag meddela att det går framåt, eller uppför som man väl säger i Schweiz. Med endast en högupplöst (5,25 Mb) "turistbild" på lok 10044 har jag lyckats räta upp, klippa och klistra ihop en huvudtextur som blev något så när.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Det ser väldigt snyggt ut! Jag gissar att du kommer att få stort gensvar från Trainzare i de tysktalande länderna i Europa. Re4/4 finns väl inte alls i Trainz sedan tidigare vad jag kan se.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tack bjornl, att du finns, Kanske bara du och jag kvar här snart
![]() Jo, jag har "sonderat" lite på den "cenraleuropeiska marknaden" enl. denna post: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33438 Får se om nån där nere bryr sig ? ![]() Eller för att citera Hawk: "Trainz är DÖTT!" ????????????????
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
(fast på tyska då) Seriöst, det ser verkligen ut som payware ![]()
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2012-10-21 klockan 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... men jag tänker inte "Milka" varken
Schweizare eller Trainzare på pengar för detta. Detta är min hobby, jag gillar att bygga och det enda som driver mig är väl att någon, förutom jag själv, uppskattar insatsen jag gör ![]()
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det är så det ska vara, ge och ta emot varandra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... börjar likna lok.
![]() |
#14 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt jobbat, Lennart
![]()
![]() |
#15 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Kanske beroende på, att det inte är något svenskt på G denna gång, att kommentarer uteblir. Men vad gör det, att det inte är något svenskt denna gång. Det viktigaste är väl ändå, att du har bygglädjen kvar och bygger precis, det som behagar dig för stunden. Vi har ju fått så mycket godsaker utav dig tidigare, så nu kan väl dom där nere i Schweiz också få lite annat godis än choklad.
![]() |