![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det mitt TS2010 som strular med svs rdtr rälsövergång (vägbiten som korsar rälsen) eller är det mitt minne som sviker.
Har bestämt för mig, att det var Trackside objekt som automatiskt snäppte till på rälsen. Hittar henne under Scenery Objects, vilket känns helt fel för mig.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Nu har jag ju tyvärr inte spelat Trainz på en evighet (nya datorn klarar inte av det), men den var som Trackside sist jag spelade TRS.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Jo de stämmer nog att den ska ligga som "Scenery" objekt då rälsen snäpper till objektet och inte tvärt om
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Den ligger som Trackside för mig.
![]() |
#5 |
|
![]()
Felet hittat.
Från början ligger hon som Trackside objekt. Men efter installationen av uppdateringen till TS2010 http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26600 så hamnar hon som Scenery Objects. Så det blir en fråga till Svenolov. Är det en miss eller finns det någon baktanke bakom det hela, att hon har hamnat som Scenery Objects? För övrigt, så fungerar emges (MatsS) variant i TS2010 utan problem, med att välja vilken övergång man vill ha. Modern, trä och station, fast att hon är röd i listan och visar felmeddelande i cmp.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Om jag minns rätt fungerar inte landsvägövergång 30 m till följd av bugg.
Ett bra tips när det gäller att hitta filerna: Lägg in svs-main och svs-trig i picklist så når du lätt alla objekten. Ett annat bra tips: Läs kapitlet om Vägskydd i "Starthjälp..."/Trainz/Allmänt. Där ges bra information - en sammanställning över års diskussioner i Forum. Den delen av manualen är giltig för alla medlemmar i Forum, möjligtvis undantagandes Svenolov. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
EDIT: Det är möjligt att svs-rdtr ska vara "kind trackside", men då måste också skriptet modifieras. En fråga, fungerar inte den uppdaterade varianten av svs-rdtr?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-09 klockan 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Så att man kan välja vilken sorts övergång man vill ha med ? Modern, trä och station. Nackdelen är, att man själv måste vrida på övergången och även höja den. Själva övergången har egentligen ingen funktion, för att själva vägskyddet ska fungera. Utklipp från MatsS PDF-guide om vägskyddet. Detta är vägbiten som korsar rälsen. Den är ett trackside objekt som fästs automatiskt vid rälsen. Fler varianter kommer i senare version. Den behöver inte namnges.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Men varför har då den ett skript, om den inte har någon egentlig funktion? Är det bara själva valet av beläggning som är skriptat? Jag ska titta på den övergången en gång till.
Ursäkta att jag inte är mer insatt i STW:s vägskydd. Jag använder det inte själv, då jag har en annan variant av vägskydd inbyggd i mina skript.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort en ny version av svs-rdtr för TS2009/10. Den snäpper numera fast vid spåret och ligger under Trackside Objects.
Finns att ladda hem här. STW vägskydd.