![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Här kan du kommentera och ställa fror om "Svensk cab-bana för TRS 2009 ver. 3.3 och senare".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Har installerat bana. Allt fungerade utmärkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... eftersom Nisse laddat upp sin CAB-bana vers. 3.3
Jag har installerat den för TS2010 XP och vill rapportera följande: Bild1 visar de "faulty dependencies" jag får. mpo har stavat "nightmode" som "nighmode", bara att ändra! chakz0r har taggen "height-range" som inte finns i TS2010 (den är inbyggd!) Arvids ICA är bara att uppdatera till 2.9 ff Bild2: Två "Missing dependencies" för cabbanan. Bild3: Sessionen har en oläsbar CDP-fil I övrigt en strålande arbetsinsats över 4 år ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Detta är i mitt tycke den snyggaste rutt som byggts till Trainz !!!
Allt är välgjort och pietetsfullt utplacerat och man bara njuter ![]() Men Nils, betongslipers ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
LAn: Tack för de vackra orden. Sånt ger kraft. Och tack för trådhjälpen. Att lägga upp vidarebefordringstrådar (snyggt, va...) är inte min melodi.
Några kommentarer: Genom att klicka in sju små spretiga t:n har sju hemska röda utropstecken försvunnit. Härligt och efterlängtat. Mpo:s hus väldigt bra och mycket andvändbara. Missing dependencies: Dom har inget med banan att göra. 68787:21721 är Lotharhakes HP-gras 15. Den har jag tagit bort ur config tre gånger! Jag har nog gått igenom minst ett 20-tal missing cdp:s, som inte har med banan att göra. Dessa har tagits bort i config, men N3v envisas med att lägga tillbaka dem. Väldigt olydigt. Den oläslige får väl förbli oläslig. Den stör inte vad jag vet. Betong(-slipers) kan lätt omvandlas till trä med hjälp av surveyors "assets to replace". Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... beroende på att de tillhör Route-Layer. Dom måste ställas in i Session-Layer om dess inställningar skall sparas!!!!
Jag föreslår ett Grund-Session-Layer där Tor, alla signaler och tavlor och andra objekt med funktionalitet ligger. Route-Layer bör bara innhålla landskapet och de byggnader som alltid skall finnas. Jag förespråkar dessutom ett Track-Layer och ett antal session-layers där all spårdragning ligger: Bifogar en liten "layer-test-rutt" där ni kan dölja och synliggöra olika layer för att få en uppfattning om hur det fungerar.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
LAn: Både rätt och fel. Banan är byggd i sessionsläget och mergad till routen Den skall därför köras i sessionsläget. I installationsmanualen anges tydligt att sessionen skall installeras först, därefter routen.
Däremot har jag missat - ett stort slarvfel av mig - att informera om att banan skall köras i sessionsläget. Då fungerar signalerna - i routen ser de hemska ut. Eftersom detta är en viktig information ämnat jag förtydliga i downloadtråden. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Den session du laddat upp kan inte CM läsa !!!!
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Av tidigare bittra erfarenheter vet jag att banans konfiguration drabbas hårt när man skiftar mellan TRS-versioner och olika operativsystem. Därför har jag gjort tre versioner; 2010 för XP och Win 7 och för 2012. Häromdagen installerade "jgloket" banan. Den fungerade perfekt första dagen, dan efter var figurationen som bortblåst. Kan det vara så att överföringen av databasen inte fungerar? Hur gör man då; slutar lägga ut banor? Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Problemet är att det är FEL på Me-Am, session.cdp
Jag installerade CDPn igen och bytte namn till Me-Am.cdp och då tog CM emot den ????
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-08-23 klockan 08:09. Anledning: Fungerar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Filnamn accepterar inte kommatecken.
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Rättat i download-tråden. Massor av ursäkter bifogas här på något sätt.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Jag har nu klonat både route och session och börjat kolla i detalj och upptäckte då att orienteringstavlorna visserligen har dubbla skyltar men att den övre sitter bakom tavlan och den nedre för långt upp och för nära stolpen. Jag tror det bör se ut som på bilden nedan!? Denna tavla står 800 m innan hastighetsskylten (som inte fanns!?) vid infarten till Mellerud från norr.
Det är ett mödosamt jobb att ändra alla skyltar men det går ![]() Körningen flyter bra tills man kommer till partier där "någon" planterat träd som rör sig för vinden och då uppstår svårartade artefarkter (= hackar). Synd!